Avatar billede stoiss Nybegynder
26. november 2006 - 16:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvilken databse sammen med ASP?

hejsa allesammen ..

skal til at rode lidt med ASP, og ville så lige høre:

Hvilken Database skal jeg bruge? MSSQL, Access eller hvad der nu lige findes.

hvad bruger i, og hvad er bedst og simpelst?

MvH :)
Avatar billede leif Seniormester
26. november 2006 - 16:18 #1
Det er jo anpå hvad du vil ! Men "plejer" at sige at til ASP og .NET hører enten Access eller MSSSQL
Avatar billede stoiss Nybegynder
26. november 2006 - 16:19 #2
hvay, hvilken en vil du forslå? og er der nogen af dem der er gratis?
Avatar billede leif Seniormester
26. november 2006 - 16:26 #3
mssql følger gerne med til et webhotel, men det gør access support også
Avatar billede fromse Nybegynder
26. november 2006 - 16:32 #4
access er nok det nemmeste for "nybegyndere".
Avatar billede fromse Nybegynder
26. november 2006 - 16:32 #5
dog er access også den langsommeste
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 16:44 #6
der er nu også folk der bruger MySQL i ASP eller helt fjerde

men check dit web hotel om hvad de understøtter - understøtter de kun 1 database,
så er valget jo overkommeligt
Avatar billede stoiss Nybegynder
26. november 2006 - 21:30 #7
jeg har intet webhotel endnu, sidder og køre det hjemme over IIS, og vil først købe webhotel på et sener tidspunkt, og har nemlig ikke Access, så hvad vil i forslå at jeg bruger?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 22:01 #8
SQLServer i gratis udgave (MSDE for version 2000, Express for version 2005)
Avatar billede stoiss Nybegynder
27. november 2006 - 19:44 #9
okay, så vil jeg kigge på SQLServer en gang :) smider i et svar
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2006 - 15:46 #10
.
Avatar billede leif Seniormester
05. december 2006 - 18:50 #11
wackos -> Hvad lavert du ?
Avatar billede stoiss Nybegynder
17. januar 2008 - 19:21 #12
hvad mener du leif?
Avatar billede leif Seniormester
17. januar 2008 - 19:34 #13
Hvis andre er forvirret så er jeg også ? Brugeren wackos smider et svar med "." og stoiss spørger hvad jeg mener ? Det virker som om at wackos prøver at score nemme point eller snakker vi samme bruger her ?

Stoiss hvad med selv at smide et svar og få lukket denne tråd ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2008 - 02:50 #14
Eller måske skulle du og fromse ligger et svar som stoiss kunne acceptere.