Avatar billede kox Nybegynder
28. november 2006 - 22:08 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Flere domæner på samme hotel, er det muligt?

Hej E,
I familien er vi efterhånden ved at have samlet nogle hjemmesider. Jeg har set at flere udbydere giver mulighed for at samle flere domæner på samme hotel. Der kan man jo som gammel jyde straks lægge 2 og 2 sammen og spare momsen.
Men det skal helst være sådan at der er mulighed for at der kan "logges ind" på hvert domæne uafhængigt af de andre. Måske noget med et hovedkontrolpanel som jeg står for med oprettelse af domæner osv. og så et mini-kontrolpanel (eller evt. separat ftp-konti) for brugerne.
Findes det? og helst ikke meget over de billige...
(Og jeg ved godt at jeg selv kunne sætte en server op, men gider det ikke, og magter det sikkert heller ikke)
Avatar billede whyme Nybegynder
28. november 2006 - 22:58 #1
kox: Hvor mange domæner drejer det sig om?

Har du en e-mail du kan kontaktes på, tænkte nemlig på et kontrolpanel hvor du kan det du selv skriver om. Er bare lidt nysgerrig om hvor mange det drejer sig om først, er sikker på det kan betale sig i stedet for at have en masse webhoteller rundt omkring.
Avatar billede leif Seniormester
28. november 2006 - 23:35 #2
Hvor mange domæner snakker vi om ?
Avatar billede kox Nybegynder
28. november 2006 - 23:35 #3
Jeg har 5-6 stykker pt.
Jeg synes egentlig at info skal fremgå af exp., så indtil videre må du skrive her.
Avatar billede leif Seniormester
28. november 2006 - 23:37 #4
Hvor meget plads skal du bruge ?
Mail til hvert Domæne ?
FTP til hvert Domæne ?
Avatar billede abruscato Nybegynder
28. november 2006 - 23:52 #5
Hos www.web10.dk kan du have op til 10 domæner på et webhotel og adskilte emailkonti og FTP-logins.
Avatar billede kox Nybegynder
28. november 2006 - 23:53 #6
Årh det ved jeg faktisk ikke helt, lad mig skyde lidt fra hoften:
Samlet ca. 1 GB
Ja mail til hvert domæne
Ja ftp til hvert domæne (går ud fra at der så er en konto med brugernavn og password til hvert domæne?). Jeg kan leve med at skulle sætte alle mailkonti op fra fælles kontrolpanel, men hvis det kunne lægges ud til det enkelte domæne vil det være fint.
Avatar billede abruscato Nybegynder
28. november 2006 - 23:53 #7
I øvrigt: Web10 er et discount-webhotel, men jeg vil mene, at du, prisen taget i betragtning, får meget for pengene, da de er rimeligt stabile både mht. oppetid og hastighed.
Avatar billede abruscato Nybegynder
28. november 2006 - 23:55 #8
...og jeg tror faktisk også www.surftown.dk kan det samme som Web10...
Avatar billede kox Nybegynder
28. november 2006 - 23:58 #9
Ang. web10 står i deres betingelser:
"Formålet med ”10 webhoteller i 1” er at tilgodese de brugere der har mere end 1 domain. De behøver således ikke at købe 2 webhotel pakker (konti). Formålet er ikke at brugere skal kunne oprette 1 webhotel og forære eller videresælge domæner eller plads. Såfremt dette sker vil man blive frataget sin konto."
Så den er ikke helt fin i kanten, men når det er familie kan jeg jo overføre alle domænerne til mit navn...
Avatar billede abruscato Nybegynder
29. november 2006 - 00:02 #10
Nu tror jeg ikke at det er familier de har i sigte med de betingelser, men derimod mere venner, venners venner, videresalg mv.

Prøv evt. at kontakte dem for at høre, om det er OK...
Avatar billede whyme Nybegynder
29. november 2006 - 00:29 #11
kox: Jeg kan tilbyde dig et kontrolpanel hvor du har mulighed for at oprette eksempelvis 10 webhoteller med hver deres login informationer til at kunne oprette ftp konti, mail konti, sql m.v.
Jeg vil helst ikke oplyse en pris over eksperten, da dette vil være et specielt tilbud til dig, som jeg helst ikke ser offentligtgjort. Du kan skrive evt. til phpopgaver@gmail.com hvis du er interesseret. På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2006 - 08:05 #12
Jeg vil foreslå at du kigger omkring  https://gigahost.dk/ der er vist det du skal bruge og det er billigst og meget stabilt.
Avatar billede kox Nybegynder
30. november 2006 - 22:17 #13
whyme > Har sendt mail og venter på århundredets slagtilbud!
Umiddelbart lyder gigahost og web10 som noget af det jeg kunne bruge, men lader lige spm. være åbent i et par dage...
Avatar billede whyme Nybegynder
02. december 2006 - 22:48 #14
kox: ja, du får lige et svar engang i morgen :)
Avatar billede kox Nybegynder
11. december 2006 - 21:36 #15
Ja ok det var så et mere ambitiøst tilbud, ihvertfald økonomisk, end jeg havde tænkt mig.
Det bliver sikkert gigahost eller måske web10 som lyder som noget af det jeg søger.
Point går til abruscato og ibtage
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2006 - 21:58 #16
Tak for point