Avatar billede raziel Nybegynder
29. november 2006 - 16:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gode råd til sammel selv computer.

Hej, jeg står og gerne vil opgradere min pc, men det er efter hånden over et år siden at jeg sidst har bygget en selv. Og i mellem tiden er der kommet cpu'er med dual core og ddr3 ram :s og pci-ekspress.
Så jeg er faktisk håbløst forviret, jeg har en andelse om hva jeg vil have. Men jeg vil også gerne kunne holde sælger an så jeg ved at jeg ikke bliver snydt eller får noget billigt bras.

Til sagen:
Jeg vil gerne høre hva jeg bør gå efter. Jeg hælder f. eks. meget til intel og deres nye duo core eller hva den nu hedder, men vilket socket skal jeg gå efter?
Hvilket bundkort mærke bør jeg gå efter? Jeg har brugt asus indtil nu, men jeg er ikke særligt imponeret af dem længere efter at have erværvet et bundkort med fabrikations fejl.
RAM der passer? Hva er alt det der med DDR2 3 og var det ikke også en 4?
Skærm og lyd, jeg har tænkt på creative surround og en Acer skærm. Men er det godt nok?

Jeg håber i kan bare give et par pointers og lede mig i den rigtige retning.

MVH
Raziel
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 17:00 #1
Måske mine inlæg fra denne tråd kan hjælpe

http://www.eksperten.dk/spm/747375
Avatar billede raziel Nybegynder
29. november 2006 - 17:30 #2
DU har foreslået en Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, Men hva svare den til? jeg har en AMD Athlon 64 3400+ scoket 754, nu, og den svare jo til en 2.8 GHz, i alt fald efter de gamle dage, Før man satte højre eller mindre værdi på CPU'er i forhold til det de ER.

Udover det, er det en god pointer =), Har du noget forstand på Skærme, Jeg vil for en gangs skyld gerne ha en ny skærm og den må godt kunne smide nogle kvalitets billeder og highend gameing efter mig. ^^
Avatar billede raziel Nybegynder
29. november 2006 - 17:34 #3
Ov ja, jeg har en anden tråd,http://www.eksperten.dk/spm/747877 ,med en Caviar fra WD 300Gb versionen af den du linker, og i snakker om RAID 0,1 og 5. kan der være noget med RAID som jeg ikke har forstået siden jeg måske ikke kan få den til at virke?
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 17:55 #4
Du kan ikke konkretisere og sige, at en 3400+ svare til en 2.8GHz processor. 3400+ er en ganske almindelig 2.2GHz

Det samme gælder med en Core2Duo. Den dækker det den står for - nemlig en 2.4GHz.
Du får jo ikke 2.4GHz x 2 alene fordi det er med 2 seperate kerner.

Hvad angår skærm, så ville jeg smutte fordi www.flatpanel.dk
Avatar billede raziel Nybegynder
29. november 2006 - 20:31 #5
"Det samme gælder med en Core2Duo. Den dækker det den står for - nemlig en 2.4GHz.
Du får jo ikke 2.4GHz x 2 alene fordi det er med 2 seperate kerner."

Jeg spurte om hva det ville svare til, som jeg ser det kan den sagtens være mere skod end en 3800+ fra AMD, jeg ved som sagt ikke noget om det. det er derfor jeg sør.

"Hvad angår skærm, så ville jeg smutte fordi www.flatpanel.dk"
Kommer ind på
Avatar billede raziel Nybegynder
29. november 2006 - 20:31 #6
http://www.sri.dk/home_biltagskilte.htm når jeg klikker det link
Avatar billede loppehund Nybegynder
30. november 2006 - 09:07 #7
www.flatpanels.dk

En C2D svarer til en 2.4 som den er angivet til :D
Avatar billede loppehund Nybegynder
30. november 2006 - 09:07 #8
Avatar billede raziel Nybegynder
30. november 2006 - 17:45 #9
Mange tak for svarende, de er meget tilfredsstillende. Hvis du vil være så venlig og lave et svar give jeg dig point. Jeg har dog lige et enkent nysgærrigt spårsmål til. Er der en kæmpe forskæld på sockets? altså 2 cpu'er på samme størrelse men med forskællig socket.
Avatar billede loppehund Nybegynder
01. december 2006 - 07:28 #10
jeg forstår ikke spørgsmålet