Avatar billede sorenzoo Juniormester
30. november 2006 - 10:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget vand og varme m.m. mere bruger i?

ar lige aflæst vand og varme med mere, men hvor meget er normalt..?
Jeg har brugt 19 m3 vand, og er blevet opkrævet 120 aconto...
og 16 mvwh fjernvarme og er blevet opkrævet 32...
Vi er et ungt par, og synes da ikke vi sparer på noget...
Avatar billede loppehund Nybegynder
30. november 2006 - 11:08 #1
Kommer jo an på størrelse af hus, isolering osv osv
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
30. november 2006 - 11:44 #2
Nu skriver du ikke noget om hvor lang perioden har været og om I lige er flyttet ind i lejligheden/huset, da der altid går ca. 1 år før de "rigtige" tal er fundet.

19 m3 vand er ikke ret meget, så jeg kan ikke tro at det er et års forbrug.

Så lidt flere oplysninger ville hjælpe en del.
Avatar billede sorenzoo Juniormester
30. november 2006 - 11:56 #3
Det er efter 1 år... har boet i huset i 4 år nu.... huset er ok isoleret og der er gulvvarme i alle 3 plan, vi har brænde ovn, men bruger den ik specielt meget... sidste brugte vi en del mere, men har da godt nok fået nyt tag og isolering siden...
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
30. november 2006 - 12:20 #4
Et årligt vandforbrug på 19 m3 ??? Det lyder ikke rigtigt i mine ører.
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
30. november 2006 - 12:23 #5
Jeg kan til orientering fortælle at jeg selv (+kone + 2 små børn) bruger ca. 90 m3 vand om året. Og vi har fra flere fået at vide de synes det er lavt. Og ja, vi er da opmærksomme på vandforbruget, men ikke hysterisk.
Avatar billede sorenzoo Juniormester
30. november 2006 - 12:32 #6
jamen kan heller ik helt forstå det... sidste år havde vi brugt 79....men os dobbeltså meget varme... men er også begge begyndt til sport, og går i bad til det 3 gange i ugen... men ja... nu må vi se... sidste år troede de de var noget galt da vi havde brugt 79.... så nu er det sikkert galt vi har brugt for lidt...
Avatar billede sorenzoo Juniormester
30. november 2006 - 12:34 #7
og har fået haveboring siden... ikke mindst
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
01. december 2006 - 07:21 #8
En haveboring skriver du. Og den henter I drikke/brugsvand fra ??  Har I nogen måler på den installation så I kan se jeres forbrug her ??  Det skal man vist da I jo leder denne mængde vand ud i spildevandsnettet bagefter. Og her skal der betales vandafledningsafgift (dvs. rensning mv).
Avatar billede johnlykk Nybegynder
01. december 2006 - 11:29 #9
19m3 er hvad jeg bruger om året alene i toiletskyl!
Lilium
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2006 - 21:33 #10
din vandmåler kan jo også være  gået i stykker. I min kommune får man besøg fra forsyningen hvis ens forbrun falder eller stiger kraftigt. Ser jeg personligt som en god service.

vi(2 voksne og 2 børn bruger 85 m3. hvilket også anses som meget lavt)

mener du bør undersøge forholdende nærmere da du vel ikke kan være i god tro med et sådant fald med mindre det er begrundet i nogle af de forhold du kommer med hen af vejen.
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:32 #11
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)