Avatar billede raahauge Nybegynder
30. november 2006 - 18:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

WEP kryptering virker ikke

Min MEDION 8000 har fast kabel til min Netgear router og alt funger.
Jeg kører trådløst fra min nyere Medion 8808 til routeren.
Det kører som en drøm uden kryptering og med WPA-PSK.
Da Fruen skal til at bruge en nyere TOSHIBA bærbar der kun har WEP kryptering laver jeg nettet om til det og så gar det galt mellem trådløs og routeren.
Medion 8808 finder trådløs netværket men kan ikke oprette forbindelse.
Kanal 11-krypteret med 13 bogstaver-alt er ens men det funger ikke.
Har i nogen ideer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. november 2006 - 19:35 #1
Det er lidt forskelligt fra router til router.

I nogle skal man skrive et password, og så genererer den 1-4 nøgler. Andre skal man trykke på en generer knap før den genererer nøglerne.
Det samme gælder trådløse netkort visse kan man blot give password, og andre skal man taste nøglen ind i, og andre igen skal man angive nøgleindex, og der er 1 hvis du har valgt den første nøgle.

Du må derfor prøve dig frem mellem de muligheder jeg har nævnt, eller må du fortælle hvilken router du har.
Avatar billede raahauge Nybegynder
30. november 2006 - 20:05 #2
Det er en Netgear WGT624v2.Den genererer 4 nøgler ud fra ordet du skriver.
I Medion 8808 er det en RT2500 wireles lan card hvor du skriver det samme under Netværksnøgle.Man kan forresten også vælge om den skal være Åben eller Delt men det gør ingen forskel.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. november 2006 - 20:25 #3
Kører du 64 eller 128 bit WEP ?
Avatar billede raahauge Nybegynder
30. november 2006 - 20:44 #4
64 bit men har prøvet begge
Avatar billede raahauge Nybegynder
01. december 2006 - 00:55 #5
Tak for hjælpen.
Lukker spørgsmålet
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2006 - 01:25 #6
Hvad blev resultatet ? ? ?
Avatar billede raahauge Nybegynder
01. december 2006 - 09:52 #7
Giver op og sætter løst kort i den bærbare.
Tak for hjælpen
Avatar billede raahauge Nybegynder
04. december 2006 - 18:18 #8
Det virker nu.
Da andre måske kan have nytte af løsningen på mit problem er den her.
Den nøgle NETGEAR genererer ud fra et password (26 tegn ved 128 Bit )skal bare kopieres over til trådløs kort i den bærbare.

Jeg skrev samme password ind på bærbare men det gav en anden nøgle.

Hej.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. december 2006 - 18:23 #9
Det var jo også det jeg skrev i første indlæg :-)
Avatar billede raahauge Nybegynder
04. december 2006 - 20:03 #10
Den forstod jeg så ikke lige.
Sorry og tak for hjælpen
Avatar billede raahauge Nybegynder
04. december 2006 - 20:06 #11
P.S. dragonknight, har du fået point.
Jeg er ret ny og syntes ikke det står klart hvordan man gør
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. december 2006 - 13:08 #12
Det kan du ikke før jeg lægger svar.

Svaret skal efterfølgende accepteres af dig.