Avatar billede eblakoe Nybegynder
05. december 2006 - 21:10 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

rense for trojansk hest

Hej Eksperter

Et familiemedlem har fået den trojanske hest IRC  findes der et program der kan eliminere den.

mvh Eivind
Avatar billede rebecca Novice
05. december 2006 - 22:05 #1
Prøv at kigge her lader til hun har haft samme problem>>>http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=11078
05. december 2006 - 22:41 #2
Følg guiden herfra ->  http://www.eksperten.dk/artikler/954 - så skal jeg nok følge op...
09. december 2006 - 22:21 #4
???
Avatar billede eblakoe Nybegynder
13. december 2006 - 17:03 #5
Hej Eksperter
Undskyld min sene tilbagevenden.
Jeg har fået renset ud i pcen hos mig selv kører Cypercity og installerede et virusprogram på den, ingen virus hos mig men idet jeg tilsluttede pcen via TDC hos hende væltede det ind med 276 forskellige viruser og spyprogrammer samt orme hvordan kan det lade sig gøre når der ikke var en eneste hjemme hos mig?
Jeg tilmeldte hende TDC´s sikkerhedspakke og derefter blev systemet kørt igennem 4 gange før det var renset. Jeg kan ikke forstå at det samme virusprogram sagde 0 hos mig og 276 hos hende bare ved tilslutning, er det TDC der sender noget ud ?
mvh Eivind
Avatar billede eblakoe Nybegynder
13. december 2006 - 17:04 #6
ups det var vist forkert
Avatar billede eblakoe Nybegynder
13. december 2006 - 17:07 #7
I må gerne trykke svar så jeg kan give nogle point jeg kan under alle omstændighedder bruge begge svar selv.
13. december 2006 - 19:04 #8
... hos dig har du sansynligvis en fysisk router box som giver en form for firewall.
Hos "familiemedlem" er det måske en mere direkte forbindelse...

Derfor...

Hvis jeg tager en RÅ IKKE opdateret XP direkte til Nettet går der 1-30 min så er den gal - selv uden at have startet noget som helst program. Hvis tilslutningen er via min router sker der ikke noget ...
13. december 2006 - 19:05 #9
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede rebecca Novice
13. december 2006 - 20:25 #10
Lyder da også underligt, måske noget der har ligget i hendes post?
13. december 2006 - 20:33 #11
... også en mulighed/risiko ...
15. december 2006 - 09:12 #12
Igen:

Følg guiden herfra ->  http://www.eksperten.dk/artikler/954 - så skal jeg nok følge op...
Avatar billede eblakoe Nybegynder
01. januar 2007 - 12:23 #13
Hej dr1 og rebecca
Jeg har løst problemet via TDC antivirus,der skulle køres igennem fire gange før der var renset ud, med en start på 176 orme, vira og Spyware så det var voldsomt.  jeg havde opdateret alle programmer i pcen, styresystemet er win 2000 pro. inden tilslutningen hos fam.medlemmet.
endnu engang undskyld de lange svartider.
med venlig hilsen Eivind
Avatar billede eblakoe Nybegynder
01. januar 2007 - 12:25 #14
dr1 hvordan får jeg dig med til pointdeling?
01. januar 2007 - 12:55 #15
Ping...

(Det var et [svar]...)
01. januar 2007 - 12:55 #16
Jeg/vi vil da gerne se/læse en frisk HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede rebecca Novice
01. januar 2007 - 14:45 #17
svar