Avatar billede cotus Nybegynder
06. december 2006 - 20:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med optælling af filer

Jeg har et galleri, som skal tælle antallet af billeder i min mappe. I mappen ligger udenlukkende index.asp og så mine billeder.

Herunder er koden hvormed jeg udregner antallet af billeder, men får udskrevet en værdi der er een for høj.

If page <> "" then
response.write "<br>Side <a href='index.asp'><font color='#4d3d3d'>1</font></a> "
else
Response.write "<br>Side <font color='#FF7500'>1</font><font color='#4d3d3d'> "
End If

For Each objFileItem in objFolderContents
info_Count = info_Count + 1
info_page = info_page + 1
if info_page = 9 then
info_page_count = info_page_count + 1
info_page = 0
End If
If info_page = 0 then
If trim(info_page_count + 1) = trim(page) then
response.write "<font color='#FF7500'>" & info_page_count + 1 & "</font><font color='#4d3d3d'> "
Else
response.write "<font color='#4d3d3d'><a style='color: #4d3d3d' href='index.asp?start=" & info_count & "&page=" & info_page_count + 1 & "'>" & info_page_count + 1 & "</a> "
End If
Next
Response.write "<br><font color='#4d3d3d'><br>Der er ialt <b>" & (info_Count) & "</b> billeder"
if (info_page_count) * 9 = info_count then
Response.write " på <b>" & (info_page_count) & "</b> sider<br>"
Else
Response.write " på <b>" & (info_page_count) + 1 & "</b> sider<br>"
End If

Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede cpufan Juniormester
06. december 2006 - 22:16 #1
For Each objFileItem in objFolderContents
if Instr(objFileItem.Name,".asp")=0 then
info_Count = info_Count + 1
end if
......og resten af din kode
Avatar billede cotus Nybegynder
09. december 2006 - 15:09 #2
Tak for hjælpen :)
Beklager det sene svar!