Avatar billede ridslau Nybegynder
07. december 2006 - 13:45 Der er 11 kommentarer

Lave Bootable harddisk kopi af bootable CD-rom

Hej

Jeg har en bootable cd-rom som jeg godt kunne tænke mig at kopier over på en harddisk, Som jeg så kan boot "cd-rom" op fra harddisken.

Kort sagt.  Har en cd-rom som jeg kan boot op fra. Vil gerne lave den om så det er en harddisk jeg kan boote op fra.

Hilsen Laurids
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. december 2006 - 13:53 #1
så skal du komme emd flere informationer om hvilket os det er der er på den skive, for det er svært at gætte ?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
07. december 2006 - 15:03 #2
Ikke forstået :-)
Avatar billede ridslau Nybegynder
07. december 2006 - 21:09 #3
Hej
Det er windows baseret system. Noget der hedder erd commandor.

Mit problem er at jeg har dette windows reperations værktøj som skal boot's fra cd-rom af, men jeg vil gerne have det over og boote fra en harddisk da jeg så kan gemme mine ændringer i programmet.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. december 2006 - 21:30 #4
erd er bygget på WIN PE, hvilket er et preinstall enviroment http://www.microsoft.com/licensing/sa/benefits/winpe.mspx dette kan ikke direkte føres over til harddisken, men mener nu man kan lave ændringer til erd, men disse skal laves inden man brænder sin ISO fil
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
08. december 2006 - 08:58 #5
ERD commander kan installeres på harddisken. Jeg har det liggende på en harddisk men jeg kan ikke huske om jeg bare kopiere det over eller hvad jeg gjorde....kigger lige på det i weekenden.
Avatar billede ridslau Nybegynder
09. december 2006 - 22:57 #6
Jeg er nød til at have erd commandor over på en harddisk for at installere nogle af de programmer som jeg mangler og derefter så brænde det tilbage på en cd.

midgaardsorm. Jeg håber du kan huske det.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. december 2006 - 23:00 #7
hvorfor ikke bare køre det i en virtual computer ? kan hentes gratis hos VMware.com
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
14. december 2006 - 12:09 #8
Har fundet en installations CD....så jeg har ikke bare kopieret det over :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. december 2006 - 13:45 #9
midgaardsorm har du samme problem som spørger eller hvordan ?
Avatar billede ridslau Nybegynder
18. december 2006 - 16:15 #10
Jeg har prøvet at boote i Vitual computer. Løste ikke mit problem.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
20. december 2006 - 09:38 #11
Niels : Jeg har ikke samme problem !