Avatar billede avest Nybegynder
20. december 2006 - 09:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dobbeltklik i view og opret nyt dokument

Notes 6.5

I mit view har jeg dokumenter med nogle stamoplysninger (Form="stamkort") som bliver vedligeholdt et helt andet sted.

Der er en handlingsknap i samme view som opretter et nyt dokument (form="registrering") og arver en række oplysnigner fra det dokument som er markeret.

Det fungerer fint. Når brugeren gemmer dokumentet er brugeren tilbage igen i samme oversigt og kan oprette en ny registrering. Alle registreringer kan så ses i en anden oversigt.

ØNSKE:

For at brugeren ikke skal
1. markere dokumentet
2. trykke på handlingsknap

vil jeg gerne have at de kan dobbeltklikke på stamkortet i oversigten og så er de igang med at oprette en ny registrering, altså med en anden form.

Nogen ideer til hvordan det gribes bedst an?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
20. december 2006 - 09:24 #1
Skud fra hofte; det må kunne ordnes gennem Formqueryopen i viewet således, at når de dobbeltklikker på dokumentet får de en dialog boks der spørger om de ønsker at oprette nyt dokument elelr editere det eksisterende. Du kan selv gå videre derfra ;-)
Avatar billede jogii Nybegynder
20. december 2006 - 10:22 #2
Enig med Christian. Lav en compose document under åbning af Stamdatadokumentet. Du behøver dog ikke at spørge med dialogboks først. De skal jo aldrig redigeres, rigtigt?
Øvelsen går så ud på at få lukket Stamkortet igen efter at du har fået det åbnet det via dobbelklik (eller <Enter>) fra oversigten. Men også det er muligt ved noget fedte rundt med at genåbne det samme dokument (samme instans) og så lukke via UI.

Hvis du vil se hvordan Lotus laver nogle ting direkte fra oversigten, så kig i Todo's, hvor man kan holde <Ctrl> nede samtidig med at man klikker på en speciel tekst.
Avatar billede avest Nybegynder
20. december 2006 - 12:04 #3
Formquery i viewet : den må jeg kigge lidt på.
Avatar billede jogii Nybegynder
20. december 2006 - 12:30 #4
Ja, det var jo ikke så svært alligevel (og rigtig, det kan gøres i Viewet):

Sub Queryopendocument(Source As Notesuiview, Continue As Variant)

    Dim w As New NotesUIWorkspace
    Call w.ComposeDocument( ,,"registrering")
    continue = False

End Sub
Avatar billede jogii Nybegynder
20. december 2006 - 12:34 #5
Man bør selvfølgelig checke om man dobbelklikker på et stamkort først ...

så noget i stil med:

    Dim w As New NotesUIWorkspace

    Dim coll As NotesDocumentCollection
    Dim doc As NotesDocument
    Set coll = source.Documents
    Set doc = coll.GetFirstDocument
    if doc.Form(0) = "stamkort" then
        Call w.ComposeDocument( ,,"fCONTACT")
        continue = False
    end if
Avatar billede avest Nybegynder
20. december 2006 - 12:45 #6
stamkortet blev ændret lidt

Queryopen  blev sat til @Command([Compose];"registrering")

Sub Postopen(Source As Notesuidocument)
    Call     source.close
End Sub

Så let var det faktisk.
Avatar billede jogii Nybegynder
20. december 2006 - 12:50 #7
du bør også checke om du står på et stamkort.