Avatar billede nuki Nybegynder
20. december 2006 - 18:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan exchange hente fra andre pop3 konti?

Hej Eksperter

Jeg ejer ikke Exchange men er blot nysgerrig.

Jeg leder efter et program som kan bruges sammen med Outlook 2003 og evt. 2007'eren når den kommer.

Programmet(serveren) skal kunne hente mail fra de mail servere som jeg har "ude i byen", altså fra forskellige mailudbydere. Desuden skal det være muligt når jeg logger på det med outlook, at sende mail fra de konti som serveren henter mails fra.

Eksempel: Serveren henter mails fra test@test.dk og test2@test2.dk, og når man så "logger på" med outlook så får man en liste over alle de mails der er sendt til de to konti lidt ala imap bare med flere konti.
Når jeg så vil svare på en mail der er sendt til test@test.dk så får jeg mulighed for at sende mailen fra test@test.dk eller vælge en af de andre konti som er tilføjet servere som afsender.

Kan Exchange dette eller findes der andre programmer som kan dette?

-Nuki
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 18:32 #1
gfi mail essentials har den mulighed, der findes også amnge andre pop3 retrievere til exchange, menfælles for dem alle er de koster lidt. (i SBS versionen er det indbygget, men ikke i deres alm fulde versioner)
Avatar billede nuki Nybegynder
20. december 2006 - 18:34 #2
Dvs. når jeg tilføjer en "exchange konto" til outlook så svarer det til at tilføje f.eks. 10 selvstændige pop3 konti ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 18:38 #3
det kommer jo an på hvor du vælger at den hentede pop3 mail skal leveres, hvis du henter fra 10 og leverer den til samme mailboks så ja, henter du de samme 10 externe pop3 konti og leverer dem til 10 forskellige exchange mailboxes så nej.
Avatar billede nuki Nybegynder
20. december 2006 - 18:47 #4
Det skal hentes til samme ja, og hvis jeg så har den samme konto tilføjet på 2 maskiner vil de så have adgang til de samme mails ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 18:49 #5
korrekt, set fra klienten er det kun en mailboks, (og det er det også kun på serveren), det er i selve programmet der henter pop3 du afgør hvad og hvor mails skal sendes til (af mailboks)
Avatar billede nuki Nybegynder
20. december 2006 - 18:54 #6
Okay så lige et sidste spørgsmål, vil det når jeg vil svare på mails og sende mails være mulighed for at vælge de konti serveren henter mails fra?
Avatar billede nuki Nybegynder
20. december 2006 - 19:06 #7
Når jeg mener konti vælgelse er det det her: www.xsl.dk/konti.jpg
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 19:10 #8
nej afsender add vil være det din exchange mailbok hedder (eller er sat op til), for at kunne ovenstående må du oprette 10 mailbokse, og tilføje dem i exchange som imap (eller pop3 hvis det ikke er nødvendigt at de ligger på serveren , da POP3 default sletter dem på serveren efter hentning)
Avatar billede nuki Nybegynder
20. december 2006 - 19:12 #9
Okay, den skal slette mailsne fra de oprindelige pop3 konti og så opbevare alle mails på serveren.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 19:17 #10
ja men hold de to dele fra hinanden, du spørg om 2 ting, der ikke har har noget med hinandne at gøre ;)

1 mails hentet med en pop3 retriever kan leveres i en eller i flere forskellige mailbokse.

2. for at kunne vælge hvilken afsender det skal være er det nemmeste med flere forskellige konti, og derfor vil det også kræve samme antal mail bokse på serveren.
Avatar billede nuki Nybegynder
20. december 2006 - 19:55 #11
Takker for dine svar.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 19:57 #12
var så lidt ;)