Avatar billede therichman Nybegynder
20. december 2006 - 19:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

implode problem - mellemrum efter streng?

Jeg skal tjekke en variabel streng med en streng fra en tekst-fil der ligger på serveren. Til det formål har jeg følgende kode:

<?php

$Streng1 = implode("",file($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/streng.txt"));
$Streng2 = $_GET["streng2"];

  if($Streng1 == $Streng2) {
echo "<p>De er ens</p>";

} else {

    echo "<p>De er IKKE ens</p>";

  }

echo $Streng1."<br>";
echo $Streng2;

?>

streng2.txt indeholder teksten "123456" uden gåseøjne. Jeg prøver så at poste til formen gennem et link i min browser:
http://www.mitdomæne.dk/tjek.php?streng2=123456

Scriptet kommer så og fortæller mig at strengene ikke er ens?!
Den nederste kode i mit script viser output af filen efterfulgt af den postede streng, her er resultatet:

"123456 "
"123456"

Uden gåseøjne selvfølgelig. Men problemet ser ud til at være at der kommer et mellemrum efter strengen der bliver læst fra filen (streng1) nogen der ved hvordan jeg kan slippe af med det?
Avatar billede therichman Nybegynder
20. december 2006 - 19:32 #1
Løste selv problemet med følgende kode:
$Streng=substr($Streng,0,-1);
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. december 2006 - 23:20 #2
En anden mulighed er trim().
Har valgt file_get_contents() istedet for file()+implode() løsningen.
$Streng1 = trim(file_get_contents($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/streng.txt"));