Avatar billede frantzen Nybegynder
23. december 2006 - 00:24 Der er 1 løsning

søgning af hvilke ip nr der er i brug på min router

Er der nogen der kender et program som har en lille monitor så jeg kan se hvilken enheder der er på min router og hvilken ip nr det optager. problemet er at hver gang jeg skal ud skrive så har min prionter skiftet ip nr, som den for fra min router, og det er alt afhængingt af om det er min pc, bærbar, HDD recorder der logger på. og er træt af altid at gå ind i min router for at se en liste over hvilke ting der er på nu og hvilke nr de har, for så at ændre  inde i printer opsætning så jeg kan udskrive. så bare et prpgram som ser hva der har hva, eller måske en anden løsning!
Avatar billede dittlau Nybegynder
23. december 2006 - 00:39 #1
Det nemmeste ville da være at give din printe en fast (statisk) IP adresse.
Dette kan som regel gøres ved at finde ud af hvilken IP printeren har lige nu, åbne en webbrowser, i adresselinien skriver du den IP, som din printer har nu og trykker på ENTER. Hvis du ikke kan ændre IP'en herinde, kan det som regel sættes via menuen på printeren (det burde stå i manualen).

/dittlau