Avatar billede condor9 Nybegynder
26. december 2006 - 21:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

redde data på en ext3 partition

Hejsa..

Kan det lade sig gøre at redde noget mistet data på en ext3 partition? findes der nogle windows programmer man kan gøre det med?

Jeg har en synology diskstation, der desværre havde en fejl i firmwaren, der gjorde at da jeg kom til at afbryde strømmen, slettede de shares jeg havdet lavet.. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om, at mine data stadig ligger på disken, jeg er bare ikke klar over hvordan jeg får dem reddet.

Håber på jeres hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2006 - 22:27 #1
Der er programmer her til både FAt32 og NTFS formaterede diske, du skal bare huske at  programmet ikke må installeres på den disk der skal genskabes

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/manual.htm
Avatar billede condor9 Nybegynder
26. december 2006 - 23:15 #2
Tak for dit svar, men disken er hverken Fat32 eller NTSF formateret.. Det er en linux disk med ext3 formatering.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2006 - 23:27 #3
Ja jeg havde på fonemmelsen at det var noget specielt, beklager jeg ikke kunne hjælpe
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
27. december 2006 - 07:45 #4
Avatar billede langbein Nybegynder
29. december 2006 - 01:33 #5
Her ville jeg da forsøke med en Slax CD. Boot fra Slax og se om den automounter ext3 disken. Hvis den ikke gjør det, legg eventuelt en beskjed her.

http://www.slax.org
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
31. december 2006 - 02:53 #6
Der er noget programmel til at redde ting på en ext3-partition på http://std.dkuug.dk/keld/readme-salvage.html
Avatar billede condor9 Nybegynder
10. januar 2007 - 21:47 #7
Jeg har sendt disken til firmaet af NAS'en.. og de prøver og redde dataene.. Tak for jeres svar.
Avatar billede i3700 Nybegynder
09. juni 2007 - 15:51 #8
Hej condor9

Jeg har et lignende problem - fik du løst det fra Synology??
Avatar billede condor9 Nybegynder
05. juli 2007 - 17:21 #9
Hejsa..

undskyld det sene svar.. Jeg har ikke kunne redde de data fra disken. Jeg har en del billeder liggende på i RAW format, og de programmer jeg har prøvet, har ikke kunne genskabe den filtype. :(

Har du i mellemtiden fundet ud af noget?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2007 - 08:26 #10
Jeg vil gerne forsøge at gendanne dine data, du kan kontakte mig via min hjemmeside http://www.helgec.dk/
Avatar billede boxe Nybegynder
14. december 2007 - 13:16 #11
Samme problem her... Hvis du ikke har fået løst problemet endnu, så prøv at smid disken i et USB hus (sådan et til extern HD) og sæt den til PCen.. Så skal du bare hente et program som kan læse EXT3 system via windows. Fx Explore2fs...  Det virkede for mig :-)