Avatar billede offerlam Nybegynder
28. december 2006 - 08:30 Der er 3 kommentarer

Valg i en radio button skal vise et resultat i anden radiobutton

Hejsa Eksperter

Jeg har to radiobuttonlist hvor når man vælger et punkt i den ene list skal kunne se nogle informationer om det punkt i den anden list. Jeg har kigget lidt på selectedindexchanged og det er vist det man skal et eller andet. Neden for vedlægger jeg den kode som jeg prøver at få kørt når man vælger i list1. Det skal så påvirke list to.

hmm ved nærmere eftertanke tror jeg at jeg vil forklare yderligere hvad det er jeg prøver på. Radiobuttonlist 1 indeholder navne på alle tabeller i en database. Radiobutton 2 indeholder de kolonner der er i den tabel der bliver valgt i List1. Så når man vælger en tabel i list 1 skal man kunne tabellens kolonner i list2.

protected void RadioButtonList1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
    {

        RadioButtonList2.Items.Clear();

        using (SqlConnection conn = new SqlConnection("data source=FERRARI; Integrated Security=SSPI; initial catalog=" + Session["Database_name"]))
        {
            using (SqlCommand cmd = new SqlCommand())
            {
                try
                {
                    string TableName;
                    TableName = RadioButtonList1.SelectedItem.Value.ToString();

                    cmd.CommandType = System.Data.CommandType.Text;
                    cmd.Connection = conn;

                    conn.Open();

                    /* **********************Vis Kolonner *******************/

                    cmd.CommandText = "select * from information_schema.columns where table_name = '" + TableName + "'";
                    SqlDataReader rdr = cmd.ExecuteReader();

                    while (rdr.Read())
                    {

                        RadioButtonList2.Items.Add(rdr.GetString(3));
                    }

                    rdr.Close();

                }
                catch (Exception b)
                {

                }
                finally
                {
                    cmd.Connection.Close();

                }
        RadioButtonList2.DataBind();
    }
Avatar billede offerlam Nybegynder
28. december 2006 - 08:31 #1
jeg beklager hvis det virker uoverskueligt
Avatar billede majbom Novice
28. december 2006 - 14:24 #2
jeg har ikke læst din kode igennem, men ville det ikke være nemmere at bruge comboboxe i stedet for radiobuttons?
så kan du fylde combobox nr2 ud fra hvad du vælger i nr1, så er du heller ikke bundet af at antallet af valgmuligheder evt kan ændre sig...

bare  et forslag :)
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 09:49 #3
offerlam?