Avatar billede fastpoint Nybegynder
28. december 2006 - 09:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installer OS uden diskette og cdrom

Hejsa,

jeg har en bærbar, som ikke har diskette-drev eller cdrom-drev.
Det eneste jeg har er 2.5" hd boks, som jeg kan bruge til at tilslutte harddisken til min stationære computer.

Hvordan installere jeg windows eller dos for den sags skyld på sådan en maskine??

Har forsøgt med denne artikkel
http://www.eksperten.dk/artikler/614

men her bipper computeren bare når man prøver at kopirer bootsektoren over på harddisken og så skal drevet formatteres.
Testede også på en USB men samme problem der, så artiklen virker ikke.

Nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede redhack Nybegynder
28. december 2006 - 12:42 #1
Et USB-DVD Drev kan købes relativt billigt, så det er mit bud på en nem løsning.
Avatar billede fastpoint Nybegynder
28. december 2006 - 13:40 #2
jeg har prøvet at låne et, men den kan ikke finde det.
gammel bios vil jeg gætte på (har selvfølgelig kigget efter boot rækkefølge)
men der er kun hd og diskette drev.

og ville gerne købe diskette drevet, men det er IKKE usb.
det er sådan en der klipses på via. docking station.

ved seriøst ikke hvad producenten er tænkt.. det er en simens notebook b serie
Avatar billede fastpoint Nybegynder
01. januar 2007 - 18:49 #3
Jeg fik brændt en MS DOS 7.01 cd fra en anden bærbar med cdrom drev og brænder.
Købte en USB Boks som jeg koblede til denne bærbar. formatterede (FAT32) og kopirede i386 mappen fra windows cd'en over på harddisken.

Her kommer det interessante så.

Jeg pillede harddisken ud af den bærbar som har cdrom drev ud og lagde den i som der lige var blevet formatteret.
Startede op og installerede så DOS.
Herefter tog jeg så harddisken over i min egen bærbar som ikke har cdrom drev eller diskette drev... startede op og WUUUPTI!! den finder dos og jeg har mig et styresystem.

Herfra navigerere jeg ind i i386 folderen og taster "WINNT" eller "WINNT32"
og windows installation startede.

jeg er genial!