Avatar billede scrambler Nybegynder
28. december 2006 - 23:04 Der er 3 kommentarer

IIS, Tomcat og redirects

Jeg har sat en IIS5 server op sammen med Tomcat 5.5. Jeg har brugt JK2 connectoren til at redirecte requests fra IIS til Tomcat. Hvis jeg har en webapp på Tomcat som hedder 123 så kan jeg tilgå den som http://localhost/123 så connectoren virker.

Mit problem er så at jeg ønsker et Site / Virtual Directory i IIS så når man går ind på det sendes requests videre til Tomcat. Når jeg opretter en sådan som peger på en webapp, sendes requesten imidlertid ikke videre til Tomcat, men jsp koden vises blot. F.eks. vil jeg i IIS kunne oprette en Site der hedder abc som peger på [Tomcat]\webapps\123 så når folk skriver www.domæne.dk/abc, udføres webappen af Tomcat.

Nogen ideer til hvordan dette gøres?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2006 - 04:33 #1
IIS og Tomcat er en sjælden fugl

hvis du har samme path i IIS og Tomcat skal du bare lave en
uri section i din workers2.properties for path og pege
på en worker

hvis du har forskellige path er det mere usikkert - jeg kunne finde
en enkelt mailing list post der antydede at man også kunne pege
på en path, men jeg kunne ikke opgoogle nogle eksempler

det nemmeste er hvis det er abc->abc og 123->123

hvis du absolut skal have abc->123 kan jeg måske prøve at eksperimentere lidt
Avatar billede scrambler Nybegynder
29. december 2006 - 23:24 #2
Well jeg må hellere præcisere min situation lidt, for kan blot være jeg har misforstået fremgangsmåden. Et familiemedlem kører en IIS server der hoster en række domæner. Her ligger hver domæne som en "Web Site" og "Default Web Site" kører ikke. Der er så oprettet en Web Site for domænet www.elisejorgensen.dk. Siden er bygget op via jsp og ligger i Tomcat containeren som konteksten "elisejorgensen" i webapps. Jeg ønsker så at kunne få den hjemmeside frem når man går ind på www.elisejorgensen.dk

I de fleste vejledninger for opsætning af JK2 står der at man skal oprette et virtual directory ved navn jakarta i Default Web Server. Når dette gøres, kan jeg også tilgå localhost/elisejorgensen. Men da det jo er web sitet Elisejorgensen den skal gælde for, har jeg oprettet en jakarta virtual directory under denne. Når jeg så går ind på www.elisejorgensen.dk, får jeg planteksten så det bliver altså ikke sendt videre til Tomcat fra IIS. Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede scrambler Nybegynder
30. december 2006 - 00:10 #3
Jeg er nu kommet delvist gennem problemet. Jeg har fundet ud af at hvis jeg skriver www.elisejorgensen.dk/elisejorgensen/, altså konteksten i Tomcat, efter domænenavnet, så får jeg siden og det virker. Men er det ikke muligt at lave en opsætning så det er tilstrækkeligt at skrive www.elisejorgensen.dk?