Avatar billede kenneth_d Novice
29. december 2006 - 14:28 Der er 9 kommentarer

Ny CPU - hvad skal jeg vælge?

Hej Eksperten

Jeg har netop købt Flight Sim X - men har intet forstand på computere. Spillet hakker en del (10 FPS pr sekund). Jeg ved at lidt mere RAM kan hjælpe.

Men jeg har hørt at hvis man køber ny CPU skulle det hjælpe gevaldigt. Kan man uden videre købe en ny CPU til sin PC og installere? Hvilken én er bedst?

VH Kenneth
Avatar billede venturer Nybegynder
29. december 2006 - 14:35 #1
Start lige med at fortælle os hvad du allerede har.

Dit bundkort. Din CPU, dine ram og dit grafikkort. Så tror jeg nok der er en del her der kan komme med nogle gode forslag :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2006 - 14:35 #2
Nej det kan man ikke.
Den nye cpu skal passe i soklen på bundkortet.
Avatar billede kenneth_d Novice
29. december 2006 - 14:47 #3
OK, jeg er på arbejde nu, men skriver når jeg kommer hjem.

Tak for hjælpen begge to.
Avatar billede windcape Praktikant
29. december 2006 - 14:51 #4
Ny CPU?

Intel Core 2 er et sikkert hit, hvis du har penge nok :D
Avatar billede kenneth_d Novice
29. december 2006 - 16:01 #5
OK, nu har jeg det:

RAM 1GB
Nvidia 6600 grafikkort
Intel Pentium 4, 2.53GHz
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2006 - 17:56 #6
Gætter på vi snakker sokkel 478 her, så du skal opgradere Bundkort, ram og cpu for at kunne mærke en forskel!!!
Avatar billede windcape Praktikant
29. december 2006 - 23:48 #7
Hvorfor skal han opgraderer RAM når han har 1gb ... det er skam rigeligt, jeg har set utrolig få spil der kan udnytte 1gb, og slet ikke over...

Måske lige det nyeste Battlefield, men det er også det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2006 - 23:50 #8
Fordi han kan ikke opgradere til f.eks. Intel C2D processor og samtidig beholde det gamle ram som sikkert er DDR333/400
Avatar billede venturer Nybegynder
02. januar 2007 - 08:20 #9
Som jeg startede med at skrive vil det være rart at hvide hvilket bundkort der er tale om. Producent og model. Så kan vi være sikker på hvilken socket CPU'en bruger samt hvilken type ram du har.