Avatar billede michael30 Nybegynder
02. januar 2007 - 12:04 Der er 4 kommentarer

ny bruger

Da vores it nørd er længerevarende sygemeldt er det blevet mig pålagt at oprette profil til en ny medarbejder.

Det er så gået rimeligt (syntes jeg selv) har fået profilen til at virke mht. mail, internet, printere osv. Men kan ikke få profilen til at finde fælles drevet, og dermed adgang til serverbasserede programmer mv.

en der kan sparke mig den rette vej?

Michael
Avatar billede kim Nybegynder
02. januar 2007 - 12:23 #1
Hvis du fra brugers computer højerkliker på denne computer og mapper et drev
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. januar 2007 - 12:30 #2
Er det ikke smartere at ringe til jeres it nørd og få ham til at guide dig via telefonen?

Hvis ikke har jeg overhovedet ingen idé
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. januar 2007 - 12:54 #3
Hvis du, da du oprettede brugeren, havde højreklikket på en eksisterende og valgt copy, ville alting være sat op ens, og så burde drev mapning virke, hvis ellers nødden har lavet det på en nogenlunde hensigtsmæssig måde.
Avatar billede jager Nybegynder
10. januar 2008 - 22:47 #4
er der nogle grupper i AD