Avatar billede stoholm Novice
03. januar 2007 - 14:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

X-Jack, trådløst netværk på bærbar

Hej!
Vi har en speciel bærbar PC til håndværkerbrug (Panasonic CF-18), og den skulle gerne trådløst på nettet.
For at undgå, at det trådløse netkort bliver beskadiget, vil vi gerne have et, der bliver inden i PC'en og som ikke stikker ud. Vi overvejer et X-Jack kort fra f.eks. 3Com.
På dette kort kan antennen trækkes ud og skubbes ind igen efter brug.

Spørgsmålet er, om den stadigvæk vil virke, hvis man IKKE trækket antennen ud, men lader den blive inde bag afskærmningen på den bærbare ??
(med forringet signalstyrke til følge selvfølgelig, men det er ok, da vi er tæt på vores Access Point).
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
03. januar 2007 - 14:41 #1
Altså har haft et netkort med antenne, og uden den var det ikke meget værd, så vil gå ud fra at det ikke vil virke særlig godt i forhold til den er ude.. men måske hvis i er ret tæt på jeres access point..
Avatar billede stoholm Novice
03. januar 2007 - 14:54 #2
Ok-tak for det hurtige svar!
Dit kort var det også med en antenne, der kunne skubbes ind i netkortet efter brug, eller var det med en "ekstern" antenne, der sad uden for PC'en ??
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
03. januar 2007 - 14:56 #3
Nej det var en ekstern antenne, altså som sad fast ligesom på en bil.. ved ikke om det er er anderledes med den slags antenne  som du siger der.. men vil gætte på det måske er en smule bedre end det jeg havde.. men ellers kontakt dem som du har set det hos og tag en snak med dem.. nok nemmere
Avatar billede stoholm Novice
03. januar 2007 - 15:00 #4
Tjaa, måske det bliver løsningen - håbede på, der var nogen, der havde erfaring med den type kort :-)
Avatar billede stoholm Novice
21. august 2007 - 14:03 #5
Lukker og slukker...