Avatar billede miganton Nybegynder
03. januar 2007 - 21:29 Der er 12 kommentarer

Hvordan brænder man?

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man brænder på MacBook.
jeg vil gerne have afvide præcist hvordan man skal gøre når man skal brænde dvder, for jeg kan ikke finde ud af det.
Hvis man godt vil brænde en film, hvordan gemmer man så filerne på computeren, for hvis jeg bare kopierer dem og så tager disken ud og sætter filerne ind i dvden der skal brændes, så kommer der en meddelelse frem om at de originale filer ikke eksisterer.
Jeg har prøvet at brænde cder, men når jeg så vil brænde mere over på cden eller slette det der er, så kommer der noget frem med at jeg ikke har tilladelser nok.
hvad betyder det??
HJÆLP!
Avatar billede oddj0b Nybegynder
09. januar 2007 - 23:35 #1
Jeg vil gætte på du skal bruge et brænderprogram, ligesom på en windows maskine. I MAC OS X er der indlagt en simpel brænder funktion.
Men for at brænde ad flere gange, mener jeg du skal bruge Toastit.
Avatar billede miganton Nybegynder
13. januar 2007 - 19:00 #2
hvor kan man downloade det gratis, for jeg fandt nogle steder hvor man kunne men det var kun opdateringer til det.. ?
Avatar billede oddj0b Nybegynder
14. januar 2007 - 04:48 #3
Toast it, er lige som Nero et betalingsprogram. Jeg har desværre ikke fundet nogle gratis alternativer endnu.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
14. januar 2007 - 04:52 #4
Jeg ved ikke om du kender http://www.versiontracker.com/mac/intel den holder styr på version af programmer, og er faktisk rigtig god til Mac.
Avatar billede miganton Nybegynder
14. januar 2007 - 13:30 #5
jeg downloadede toast titanium fra versiontracker, men da jeg så skulle til at bruge den så det ud som om det var en opdatering til toast titanium og ikke noget jegkunne bruge alene.. Er det ikke det?
Avatar billede oddj0b Nybegynder
14. januar 2007 - 16:47 #6
Hvis du henter version 8 burde det være en stand alone, men da det er betalingssoftware bliver du på et tidspunkt nød til at register programmet.
Avatar billede miganton Nybegynder
14. januar 2007 - 17:10 #7
bliver jeg på et tidspunkt nød til at betale for det?
Avatar billede oddj0b Nybegynder
14. januar 2007 - 17:12 #8
Ja det vil jeg tro, har selv registeret min inden, så jeg ved faktisk ikke hvad der sker.
Avatar billede miganton Nybegynder
14. januar 2007 - 17:16 #9
jeg vil helst ikke risikere at skulle betale 79,99 $ på et tidspunkt, så er der ikke et andet  program?
Avatar billede oddj0b Nybegynder
27. februar 2007 - 11:19 #10
Nu bruger jeg selv Toast it, men jeg gætter på du kan bruge det her som alternativ.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30120
Avatar billede miganton Nybegynder
27. februar 2007 - 17:00 #11
Tak, men det har jeg prøvet at dowloade før..
Når jeg så går i gang med at brænde, så er der pludselig ikke nok plads og så siger den at jeg skal gøre det mindre (kan ikke huske hvad det hedder) .. og det ved jeg ikke hvordan man gør?
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
12. marts 2008 - 10:25 #12
prøv med benzin og en tændstikke