05. januar 2007 - 13:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word-editor i Outlook styres vha. VBA

Fra Access opretter jeg en ny mail i Outlook og indsætter noget tekst. Det fungere fint sålænge brugeren benytter Outlooks egen Editor.
Hvis brugeren benytter Word som mail-editor går den galt.
Jeg ønsker derfor at aflæse om brugeren har indstillingen "Brug Microsoft Word til at redigere mails...." sat. Hvis dette er tilfældet skal indstillingen ændres inden mailen oprettes.
Når mailen er færdiggenereret skal indstillingen så sættes tilbage til det oprindelige.

Kan dette lade sig gøre?

Jeg ved hvordan jeg aflæser om en given mail er i word-editor eller ej (ActiveInspector.IsWordMail) men på dette tidspunkt er det nok for sent at lave om på det, ligesom jeg heller ikke ved HVORDAN jeg laver det om.

Pfh tak og god weekend :)
Avatar billede supertekst Ekspert
09. januar 2007 - 09:48 #1
Har prøvet at anvende den oprindelige kode i forbindelse med "Brug Microsoft Word til at redigere mails" - såvel i regi af Word som Access - uden problemer (Office2003).

Kunne godt tænke mig at se din kode - evt. pr. mail - du kender adressen.
10. januar 2007 - 09:04 #2
Hmmm, du har ret!

Når jeg barbere min kode ned til de nødvendigste linier, så virker det.

Min egen funktion er lang, da den gør en masse ting ved word-dokumentet. Så et eller andet sted, så snubler den åbenbart over sig selv.
Ved at bytte om på nogle kodelinier, lader det til at virke de fleste gange. Den fejler dog stadig af og til uden grund, men det gjorde den også med Outlook-editoren.

Så tak fordii du fik sporet mig ind på løsningen.

Smid et svar og du får point :o)
Avatar billede supertekst Ekspert
10. januar 2007 - 09:06 #3
Selv tak og her et et svar - skulle det være en anden gang :-)