Avatar billede fomse Nybegynder
05. januar 2007 - 22:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flextidsregnskab i excel

Er der en som kan være behjælpelig med et flextidsregnskab?
Man skal kunne indtaste følgende:
Normaltimr, kom, gik, flex

og det skal automatisk beregne flex pr. dag, måned og totalt gennem året og også regne med minustid.

Send det til fomse@fomsgaard.com

Mange tak for hjælpen

Fomse:-)
Avatar billede morten_ja Nybegynder
06. januar 2007 - 00:12 #1
vil det sige at du vil have den til at trække de timer du var der fra de timer du skulle have, og lægge de timer til som du har oven i?
Avatar billede morten_ja Nybegynder
06. januar 2007 - 00:24 #2
Normal timer.    Kom    Gik    Fleks    i alt
10            800    1600    3    1

Noget i den stil eller hva?
Avatar billede fomse Nybegynder
06. januar 2007 - 11:21 #3
Ja lige præcis! Men den skal regne i timer og minutter!
Altså at man kom fx. kl. 7:47 og gik kl. 15:12 og så regne flexen ud udfra normaltimerne
Avatar billede gammer Nybegynder
06. januar 2007 - 15:20 #4
Avatar billede fomse Nybegynder
06. januar 2007 - 15:50 #5
gammer>> Den er i principet super go, men kunne godt tænke mig at den skrev det samlede flex som tt:mm itedet fo xx,xx.
Det er lidt uoverskueligt at have fx. 46,57 timer flex....... Kan man ikke ændre det?

Fomse:-)
Avatar billede fomse Nybegynder
06. januar 2007 - 15:58 #6
gammer>> Kan man ikke lave to felter som hhv. viser hele timer altså 46 og et som viser hele minuter altså 34 (0,57x3600/60=34,2 rund ned til 34, hvis fx. 34,5 så rund op til 35)

Kan det lade sig gøre????
Avatar billede fomse Nybegynder
06. januar 2007 - 16:49 #7
Fandt ud af det!

satte bare fx. (E6-E7)/24 og formatet til [t]:mm så virker et......
gammer>> smid et svar, så du kan få point
Avatar billede fomse Nybegynder
06. januar 2007 - 17:22 #8
hmmmmm gik ikke alligevel!!! Skulle ændre datoformatet til 1904-format og så gik det helt galt.......... Er der ikke en anden måde?
Avatar billede fomse Nybegynder
06. januar 2007 - 17:55 #9
Løste det.....
Fjernede fortegnet inden jeg lavede det til tid og lave en kolonne som kun beregnede fortegnet.............
Avatar billede gammer Nybegynder
06. januar 2007 - 21:53 #10
fomse:
Sorry jeg ikke lige kunne hjælpe dig yderligere, men jeg var på vej i byen og er først kommet tilbage nu.

Fik du løst dit problem helt og holdent?
Avatar billede fomse Nybegynder
06. januar 2007 - 22:04 #11
jep! Det virker perfekt, takker:-)
Avatar billede gammer Nybegynder
06. januar 2007 - 22:05 #12
Glad for at kunne hjælpe :-)