Avatar billede runberg Nybegynder
06. januar 2007 - 21:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tilføjes manglende kanaler i Windows Media Center?

Hej alle

Jeg har kunnet konstatere at jeg mangler nogle kanaler i min programguide i mit Media Center, f.eks. den nye TV2 News. Når jeg scanner kanalerne igennem med mit TV, finder jeg den fint, men når jeg opdaterer min programguide m.m. i Media Centret kommer den ikke frem :o( - Jeg antager at dette skyldes en manglende opdatering af denne, hvorend den så hentes fra ??

Nå, men jeg ønsker så at tilføje kanalen manuelt, men hvad skal jeg skrive her? - Når man vælger at tilføje en kanal manuelt, skal man først give den et navn. Dette er nemt nok :o) og herefter skal man angive et kanalnummer, men hvad er dette? - Ifølge TDC Kabeltv's guide, ligger f.eks. TV2 News på kanal K48, frekvens 687.25, F (Gældende for Københavns kommune, hvor jeg bor). Intet af denne information kan dog indtastes i Media Centret, som kræver et tal mellem 1 og 387 (mener jeg det var).

Er der nogen der kan hjælpe mig her, så jeg kan få opdateret min programoversigt??
Avatar billede b-master Nybegynder
23. januar 2007 - 20:47 #1
Jeg har samme problem, er med på en kikker.
Avatar billede galle2 Nybegynder
23. januar 2007 - 21:31 #2
Måske dette link kan give et svar: http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/evaluation/faq.mspx

I gamle dage da XP Media Center var helt nyt og det var noget jeg gad at rode med, brugte jeg en anden opsætning til at opdatere programguiden. Det gjorde jeg ved at køre en webservice der hentede XML-data fra TV2s hjemmeside. Det var en smule besværligt, men det virkede upåklageligt. Jeg fandt informationen på www.thegreenbutton.com, som i øvrigt er et herligt website for Media Center nørder.....
Avatar billede runberg Nybegynder
24. januar 2007 - 17:02 #3
Super .. Det vil jeg lige kigge nærmere på, og så vende tilbage :o)
Avatar billede runberg Nybegynder
24. januar 2007 - 19:45 #4
Super .. Fandt hvad jeg skulle bruge her:
http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/unicable.mspx

Smider du ike et svar?
Avatar billede tafkab Nybegynder
24. januar 2007 - 20:11 #5
Undskyld at jeg bryder ind :-)

Men vil det sige at du indtastede 273 i kanal, som svarer til den frekvens du angav og så havde du kanalen?
Avatar billede galle2 Nybegynder
24. januar 2007 - 23:29 #6
Sorry for det sene svar, jeg er ikke så aktiv på exp.dk mere. Men tænkte nok det var den tabel du skulle bruge. Håber det virker :-) ....
Avatar billede runberg Nybegynder
25. januar 2007 - 11:20 #7
tafkab>> For at være ærlig så har jeg ikke testet det endnu. Er så uheldig at TDC Kabelt TV opdagede at jeg havde den fulde pakke, men kun betalte for mellempakken, så nu har jeg igen mellempakken, hvorfor problemstillingen ikke længere er aktiv (Ville have TV2 Newz kodet ind). Går dog stærkt ud fra at det er fremgangsmåden, og derfor jeg giver points for svaret. Bemærk at der formentlig ikke vil være programguide for en manuelt indtastet kanal.

galle2>> Ja, som sagt tror jeg ovenstående er løsning, så her er points - Tak for hjælpen.
Avatar billede tafkab Nybegynder
25. januar 2007 - 16:49 #8
Tak, så må jeg prøve når jeg får mig taget sammen :-)
Avatar billede danmarlin Praktikant
22. juli 2008 - 09:16 #9
Jeg åbner denne igen da jeg også har problemer med at få TV2 news ind i programguiden. Den findes ikke i oversigten når jeg søger efter den.
Jeg kan fint se kanalen på fjernsynet, men nu er jeg begyndt at bruge webguide over internettet hvilket er helt genialt.
desværre kan man kun se de kanaler som findes i programguiden, og det vil sige jeg ikke kan se TV2 news.
Er der nogen der ved hvor disse programguider kommer fra ? er det TDC kabelTV der leverer dem. Jeg ved ikke helt hvem jeg skal kontakte for dette.
Håber nogen har en løsning.