Avatar billede evildoctor Praktikant
08. januar 2007 - 11:43 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Rejsegilde - hvad spiser man?

Står for at skulle holde rejsegilde på onsdag.
Så kommer vi lige til essensen i dette - hvad f**den serverere man til sådan noget???

En af os (meget diplomatisk, ikke???) mener at det er helt fint med en gang suppe (vejret taget i betragtning) og øl/vand, den anden mener at "man" måske forventer lidt mere.

Nogen der har erfaring med det her???
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. januar 2007 - 11:48 #1
pølser og øl
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. januar 2007 - 11:49 #2
100% enig med bufferzone, imho ligger det ligeså fast som man får flæsketeg/and til jul.
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 11:51 #3
Supper fik vi til mit - altså spansk pebersuppe!

http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/1947/

Ellers havde vi også lavet tarteletter, som altid er til stor glæde hos folk :D

Pålægskagemænd er også ret almindeligt, men for mig er det lidt kedeligt. I denne "kolde" tid, ville suppe være en sikker vinder - krydret med en snaps og øl.
Há evt. lidt koldt hvidvin og en par flasker rødvin hjemme samt sodavand.

Forslag til rødvin som går rent ind (medmindre det er ren mandehørm) er en Da Luca. Den fås ofte i 3L bags til omkring 120 kr pr L. Top god vin!!
Avatar billede vejmand Juniormester
08. januar 2007 - 12:48 #4
Rejsegilde = Pølser og øl
Sådan har det altid været der hvor jeg kommer fra.  :-)
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:50 #5
Kanon - hvis der kommer en flok hankøn :D men trist hvis gamle moster Olga på 82 kommer. Så skal hun have arbejds tænderne på :D
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
08. januar 2007 - 14:00 #6
Jeg er med dem der siger at til rejsegilde får man pølser og øl.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
08. januar 2007 - 14:41 #7
Øl og pølser her også - har aldrig prøvet andet. Mindes heller ikke at diverse boligprogrammer i tv har bespist med andet.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2007 - 15:17 #8
rejsegilde har ALTID været pølser og øl.. og har aldrig været andet..

at der så er nogle fine folk som syntes det er kedeligt er så bare det..
men rejsegilde har ALTID bestået af pølser og øl...

og mit firma har holdt over 100 rejsegilder, med samme servering
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 15:32 #9
Når det kommer til stykket er det jo individuelt og en smagssag. Så længe der er kolde pils i store mængder :D
Avatar billede evildoctor Praktikant
08. januar 2007 - 16:59 #10
Lyder jo som om at etiketten siger pøller&øller!!!
bufferzone smid et svar til deling med loppehunden :)
Avatar billede djras Nybegynder
08. januar 2007 - 17:07 #11
Hvis det skal være ekstra godt......Lej en pølsevogn og et fadølsanlæg.....
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 17:12 #12
pøller&øller *ROFL* good one!
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. januar 2007 - 18:41 #13
ok da