Avatar billede ncp Nybegynder
08. januar 2007 - 16:53 Der er 1 løsning

Nyhedsoversigt (Designmæsigt)

Hej, jeg ønsker at lave en typisk nyhedsoversigt hvor jeg øverst har den nyeste nyhed med sotrt billede m.m. og herunder de 4 næst-nyeste nyheden alle med mindre billede.

(Hvis det er helt sort så kig på nyhedsoversigten på DR's forside: http://www.dr.dk/ så forstår i sikkert hvad jeg mener :-)

Jeg har med en SqlDataSource en FormView også fået konfigureret fint den "nyeste nyhed", mit spørgsmål er så om nogen har en god stategi at forsætte med. For tilføjer jeg flere nyheder kommer de jo alle til at se ud som den "nyeste". Man kunne selvfølgelig lave 2 SqlDataSources, men så kommer den "nyeste nyhed" jo også med i de "næst-nyeste nyheder", med mindre man ligefrem sortere den fra, men det virker jo lidt som en klundtet løsning.

Jeg håber der er nogen der har lavet noget ligende før, so kan pege mig i den rigtige retning - tak :-)
Avatar billede ncp Nybegynder
10. januar 2007 - 10:05 #1
Fandt en løsning selv. Hvis nogen en dag står med samme problem så er en løsning - ved ikke om det er det smarteste af gøre, men det virker ;-)

.cs:
protected bool FirstRow = true;

.aspx:
<asp:Repeater ID="repLatestNews" runat="server" DataSourceID="dsNews">
  <ItemTemplate>
  <%
    if (FirstRow)
    {
      FirstRow = false;
  %>
    Første Row
  <%
    }
    else
    {
  %>
    Resten
  <%
    }
  %>
  </ItemTemplate>
</asp:Repeater>