Avatar billede wisen Nybegynder
10. januar 2007 - 18:47 Der er 1 løsning

Bruge COM objekt fra VBScript

Hej Eksperter

Jeg her ved at lave et COM objekt i .NET - dette COM objekt har et antal metoder og udstiller et antal events.

Jeg skal bla. bruge COM objektet fra VBScript - hvilket som sådan ikke er noget problem.... men jeg kan ikke få events til at fungere.

.. det er noget i denne stil, jeg gerne vil: https://www.devguru.com/Technologies/wsh/quickref/wscript_CreateObject.html

Hvis jeg ikke sender argument 2 med, virker det fint - men events bliver ikke fanget. Hvis jeg sender argument 2 med, får jeg en fejl "Could not connect object."

Jeg har Google't lidt rundt og har fundet ud at af det kan skyldes at COM objektet ikke implementere interfacet IProvideClassInfo. Jeg vil nødigt til selv at implementere dette interface selv....

.. er der en let måde at implementere dette interface på, eller kender I en anden måde at få dette til at fungere på?

På forhånd tak
/Wisen
Avatar billede wisen Nybegynder
11. januar 2007 - 14:08 #1
Hmm - underligt.. nu virker det lige pludseligt, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg har gjort - ikke særligt betryggende :)

Lukker spørgsmålet.