Avatar billede simplus Nybegynder
11. januar 2007 - 20:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave en pda lignene reminder maskine

Jeg surfede rundt på eksperten, da jeg faldt over et spørgsmål. Det omhandlede en som var igang med at rode med elektroniske ting. Det fik mig til at tænke på at jeg står og mangler erfaring indenfor netop det område. Derfor har jeg sat mig et mål! Før sommeren er over os skal jeg have lavet en pda-lignene reminder maskine. Det skal være en trykfølsom skærm som kan huske mig på diverse ting. Selve systemet burde ikke være et problem at programmere for mig, men at skrue skidtet sammen er det jeg mangler erfaring i. Jeg ønsker derfor en liste over hvad jeg skal bruge for at komme igang og hvor jeg kan bestille de ting jeg skal bruge. Et par artikler ville være en ekstra bonus :-)

Fortsat god aften!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 21:01 #1
1 start med at skaf et tykfølsomt display, og lav noget styring af det, derefter laver du styring til den trykfølsomme del, og inden du er færdig emd det har du opgivet projectet, da ddu har opdaget det er meget meget mere omfattende end du regner med.
Avatar billede simplus Nybegynder
11. januar 2007 - 21:05 #2
Der var en grund til at jeg spurgte, - jeg forventede et seriøst svar :-)

Selvfølgelig er det et omfattende emne, og jeg har tænkt mig at bruge 2-3 måneder _udelukkende_ kun på at lære den trykfølsomme del at kende. Dvs uden at tænke på de andre ting endnu. Jeg har tænkt en del over det, og det er virkelig noget jeg vil kaste mig ud i. Derfor håber jeg i det mindste på nogle links til hvor jeg kan købe de nødvendige ting.

Tak.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 21:08 #3
og mit svar var seriøst, det er ikke for sjov at producenterne har mange ingeniører ansat ;)
Avatar billede simplus Nybegynder
11. januar 2007 - 21:30 #4
Aha, fandt et firma som jeg sendte en mail til. De vil godt oplyse mig hvor jeg skal starte.

Lukker og slukker! :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 21:35 #5
det gjorde jeg jo også ? men det er nu ok ;)