Avatar billede jps6kb Novice
12. januar 2007 - 00:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Calendar.SelectedDate

Okay, lige en quickie.

Når jeg loader en side med en Calendar kontrol, så sætter jeg SelectedDate til DateTime.Now.

Hvordan får jeg min Calendar til at vise den dag? Altså, ligesom hvis jeg klikker på en anden dag i kalenderen, og den så markerer dagen?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 00:26 #1
<asp:Calendar id="Calendar1" BorderColor="#999999" Font-Names="Arial" runat="server">
<OtherMonthDayStyle ForeColor="#000000"></OtherMonthDayStyle>
<TitleStyle BackColor="#E5E2B9" ForeColor="Black" Font-Bold="True">
</TitleStyle>
<DayStyle BackColor="#DCDCDC"></DayStyle>
<SelectedDayStyle BackColor="#000000" Font-Bold="True">
</SelectedDayStyle>
</asp:Calendar>
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. januar 2007 - 00:42 #2
Det burde virke hvis du sætter SelectedDate til DateTime.Today. Kan dog ikke lige forklare hvorfor!? :|

//abpdk
Avatar billede mh6000 Nybegynder
12. januar 2007 - 07:11 #3
har du sat den property som hedder showTodayCircle og TodayDate ??
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 09:20 #4
er det til gui? så skal du gøre sådan her.

    private void monthCalendar1_DateSelected(object sender, DateRangeEventArgs e)
    {
        monthCalendar1.AddBoldedDate(e.Start);
        monthCalendar1.UpdateBoldedDates();
      }
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. januar 2007 - 09:42 #5
Du bruger bare
DinCal.TodaysDate = DinCal.SelectedDate;
Du kan evt sætte den i page_load.

TodaysDate bruges til at bestemme hvilken en dato som skal vises i calenderen.
Avatar billede jps6kb Novice
12. januar 2007 - 10:26 #6
Den gik til abpdk. Den må jeg lige have luret på, for det giver ikke rigtig mening for mig. Heeh.. men tak til alle for deltagelse. :)