Avatar billede rolflagoni Nybegynder
15. januar 2007 - 22:44 Der er 23 kommentarer

Spørgeskema med tilhørende DB

Min virksomhed står over for at skulle ensarte nogle arbejdsprocesser vedr. salg. Til at sørge for at sælgerne husker at spørge om de rigtige ting, og udfører deres opgaver ens for alle kunder har vi behov for at få oprettet nogle spørgeskemaer, som kan understøtte deres arbejde.

Vi skal også have mulighed for at sortere i besvarelserne eks. "vis mig alle der har svaret 4 på sp 1".

Hvis der er nogen der har erfaring, og interesse i en sådan opgave kan i smide et svar, og jeg vil kontakte jer.

Rolf
Avatar billede lava Nybegynder
15. januar 2007 - 22:52 #1
Er det et CRM system du er efter eller mere noget i retningen af et telemarketingsmodul ?
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
15. januar 2007 - 22:57 #2
Det er ikke et CRM, men det er så heller ikke et telemarketingmodul.

Når sælgerne er ude i marken interviewer de folk for at finde bedre arbejdsgange for kunden. For at kunne se hvilke flows der behøver justering etc. skal de i løbet af interviewet udfylde et spørgeskema med forskellige data.

Rolf
Avatar billede mnt Nybegynder
16. januar 2007 - 08:22 #3
Hej Rolf,
Mit navn er Mads Timmermann og med erfaring som grafiker / webdesigner siden 1999 ligger mine hovedkompetencer indenfor Internetbranchen.
Jeg arbejder til dagligt med design, animering, programmering, søgemaskineoptimering, opdatering/vedligeholdelse og rådgivning af hjemmesider.

Alle mine opgaver udføres med målgruppen i baghovedet og budskabet i front.

Se referencer på min hjemmeside: www.timmer.dk

Håber på din interesse samt at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Mads Timmermann
Grafiker / Webdesigner
Tlf.: 30 116 116
mads(snabel-a)timmer.dk
www.timmer.dk
Avatar billede ffsoft Praktikant
16. januar 2007 - 08:49 #4
Jeg har lige lavet noget tilsvarende som en Internet applikation
men det er ikke noget problem at skrive den om til et progam der
f. eks. kan afvikles lokalt på en bærbar.
Fordi jeg har den kode der skal til vil det ikke være nogen stor
opgave at tilpasse det lige netop jeres behov.

Med venlig hilsen
Tom Jensen

tom(at)ffsoft.dk

se her for referencer: www.ffsoft.dk
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
16. januar 2007 - 09:37 #5
@ ffsoft

Hvad ville du udvikle applikationen i? .NET?

Rolf
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
16. januar 2007 - 09:43 #6
Hej Rolf
Jeg har lavet et analyseprogram, inkl. spørgeskema-generator, hos en tidligere arbejdsplads og har lige følgende spørgemål til dig:

Er sælgerne udfarende? Hvis ja, skal indtastningen af svar, så foregå via en http-forbindelse eller via et program der installeres på den enkeltes bærbare PC. Hvis det indtastes lokalt på den enkeltes PC, så skal du huske at sørge for, at data kan replikeres ind centralt efterfølgende.

Iøvrigt: Jeg kan godt lave opgaven. "Mit" program bliver brugt i store virksomheder til diverse analyser, herunder Carlsberg, B&O m.v.
Avatar billede ffsoft Praktikant
16. januar 2007 - 10:04 #7
1. Centralt. Alle sælgere har adgang til samme netværk og database.
Det kan laves i dotnet op imod MSSQL, Access, Oracle eller Access database.

2. Lokalt. Sælgerne er ude hos kunder
Det kan laves med en Access database på den enkelte PC som så synkroniserer
imod en fælles database, dataudtræk laves på den fælles database.
Hvis sælgerne har Internet adgang hos kunden, kan det laves web baseret.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. januar 2007 - 10:12 #8
Har igennem de sidste 15 år konstrueret adskillige spørgeskema-systemer til mange forskellige behov. Disse er som regel udviklet ved hjælp af forhåndenværende Office-pakkens forskellige værktøjer.

I en af de sidste versioner oprettes spørgeskema som en tabel i Word - database genereres automatisk. Indtastningsformularen genereres ligeledes automatisk og i resultatformularen kan der foretages dynamiske indstillinger til aflæsning af resultater.
Jeg vil tro, at denne version kunne tilpasses til Jeres behov.

Supertekst (etabl. 1978)
7840 Højslev
pb@supertekst-it.dk
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
16. januar 2007 - 11:25 #9
Det skal være en applikation der kan afvikles fra den enkeltes bærbare pc. Hvis der sidenhen er mulighed for synk. med en central DB ville det jo ikke være at fornægte, men som udgangspunkt er det et spørgeskema/regneværktøj for sælgerne til hver enkelt situation.

Rolf
Avatar billede ffsoft Praktikant
16. januar 2007 - 11:55 #10
Så er det oplagt at lave det i Access, da det er en del af
Office pakken, som jeg formoder er installeret på de bærbare.

De indtastede data kan så bearbejdes på stedet, så sælgeren
med det samme kan se et resultat og når sælgeren kommer hjem
i firmaet, kan data overføres til en central database, sådan at
det er muligt at lave udtræk, der sammenligner alle sælgere.
Den centrale database kan osse være en Access database.

Hvis der skal laves egentlige beregninger eller resultater
skal vises i diagrammer, er det let at lave en kobling til
Excel, der er formidabel til disse ting.
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
16. januar 2007 - 12:45 #11
Sælgerne har umiddelbart ikke access installeret på de enkelte pc'er. Men kan man ikke lave en applikation der skriver til en mdb uden access er installeret?

Kan ellers meget godt lide tanken om office produkter og en klobling til ex. excel.

Rolf
Avatar billede ffsoft Praktikant
16. januar 2007 - 14:24 #12
Det kan osse laves i Excel på de bærbare og så opsamles i
en central Access/MSSql/mySQL/Oracle database.

Hvis der skal laves grafer kan det ligefrem være en fordel at starte
i Excel. Det kan osse laves som et selvstændigt program der gemmer
i en tekstfil i stedet for en database og denne tekstfil kan så
viderebehandles på stedet i Excel og lægges ind i en central database.

Mulighederne er mange. ;0)

carstensuurland har måske noget der er klar til brug ???
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
16. januar 2007 - 14:31 #13
Nej desværre :-) Jeg har ikke noget der er klar til brug.
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
16. januar 2007 - 15:14 #14
@ ffsoft...

Nu vil jeg lige lade tråden stå åben lidt endnu, men det lyder som om vi to skulle snakke lidt mere sammen.

Virksomheden er placeret i Hillerød.

Ville du være interesseret i et formøde for at vi kan præsentere hele vores ide for dig?

Rolf
Avatar billede ffsoft Praktikant
17. januar 2007 - 11:34 #15
Bestemt da, jeg arbejder i Hillerød, så jeg kommer der hver dag.
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
19. januar 2007 - 08:52 #16
@ ffsoft.

Nu er der ikke så mange andre der blander sig længere :) Hvornår vil du have tid til at komme til et møde, og hvad tid på dagen ville passe dig?

Rolf
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
19. januar 2007 - 08:57 #17
Blander sig... Det var da en pæn måde at karakterisere det på :-)
Så vidt jeg kan se er jeg blot kommet med konstruktive input til hvad han skal huske når han definerer opgaven.
Avatar billede ffsoft Praktikant
19. januar 2007 - 15:30 #18
Tirsdag eller Onsdag kl. 14:00 eller senere. Send en mail til
tom(at)ffsoft.dk
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
23. januar 2007 - 17:25 #19
hov... ville acceptere ffsoft, men kom til at afvise en anden... nu må jeg ingenting?
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
31. januar 2007 - 20:57 #20
@ffsoft

Jeg har sendt dig en mail, men ikke hørt så pokkers meget fra dig?

Rolf
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
12. februar 2007 - 11:43 #21
@ carstensuurland - Har du en mail / msn, så jeg kan beskrive opgaven lidt mere sepcifikt for dig?

Rolf
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
12. februar 2007 - 12:13 #22
Det har jeg da :-)
carsten snabela suurland punktum dk

Hvad skete der med ffsoft?
Avatar billede peder_taketwo Nybegynder
27. februar 2007 - 11:44 #23
Er opgaven blevet besat?
Ellers vil vi da også gerne byde ind.
Vi har udviklet et spørgeskema modul for en af de største konsulenthuse i landet som jeg er overbevist om temmeligt hurtigt ville kunne tilrettes til din specifikationer.
Du kan sende mig en mail med opgavespecifikationerne hvis det kunne have interesse, på psj@taketwo.dk