Avatar billede karsberg Nybegynder
17. januar 2007 - 22:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få proceslinjen frem

hej jeg har en spritny com jeg lige har startet op..
men proceslinjen med bla start er væk..

hva kan det være?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2007 - 22:53 #1
Som oftest skyldes det at den er blevet trukket ud til en af siderne, eller op i toppen.

Prøv at holde CTRL nede mens du trykker ESC - dette skulle aktivere startknappen, hvor end den så befinder sig.

Det kan også ske man har fået trukket den helt ned i bunden. I så fald vil du kun kunne se den øverste kant af den. Ned med musen, og forsøg at trække den ud i den rette størrelse...
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 22:55 #2
hvis du ikke kan se en lille blå linje i et af skærmens kanter så er det et andet problem:)
Avatar billede karsberg Nybegynder
17. januar 2007 - 23:02 #3
har prøvet CTRL og ESC og det hjælper ikke..

og der ikk noglen blå linje..

skærmen er helt ny og da jeg startede op på det onbord grafikort virkede det fint..

men da jeg installerede mit grafikort forsvandt menuen??
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 23:06 #4
du skal sgu nok sætte på opløsning... og ellers rykke i skærmindstillinger på selve skærmen.. du kan jo trække ind og ud i billedet... du skal så trække ind.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2007 - 23:06 #5
Så er det sikkert fordi den er sat op til at bruge begge skærme - og resten af skærmen med din processlinje, er altså på udgangen fra dit gamle kort...

Hvis musen virker, så højreklik på skrivebordet, gå i Egenskaber for skærmen, og ret skærmforbruget til, så du kun bruger den ene....
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 23:07 #6
opløsningen skal sættes op hvis er det du vil forsøge..

her højreklikker du på skrivebordet.. vælger egenskaber.. og i fanebladet indstillinger sætter du opløsningen op
Avatar billede karsberg Nybegynder
17. januar 2007 - 23:12 #7
ole madsen du har ret.. men hvordan retter jeg skærmforbruget til??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2007 - 23:25 #8
Højreklik på skrivebord og vælg egenskaber.
Vælg fanebladdet "Indstillinger".

Klik på knappen "Identificer", og læg mærke til hvilket tal der skrives på skærmen.

Klik derefter i den grafiske boks med skærmene, på skærmen med det rette tal.

Klik af i boksen "Brug denne enhed som den primære skærm"

Fjern hakket i "Udvid Windows skrivebordet over til denne skærm"

Husk at stille opløsning og farvedybde til noget fornuftigt - og klik så OK.

Nu ser det hele forhåbentlig fornuftig ud...
Avatar billede karsberg Nybegynder
17. januar 2007 - 23:32 #9
jeg kan ikke "Fjern hakket i "Udvid Windows skrivebordet over til denne skærm"

boksene er blanke og kan ikk ændres
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2007 - 23:35 #10
Hmmm - hvor mange skærme er der i det grafiske billede?

Du kan prøve at trække "din" skærm hen, så den står først....
Avatar billede karsberg Nybegynder
17. januar 2007 - 23:43 #11
der er 2 i billedet.. jeg kan ikk trække den henover den hopper tilbage..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2007 - 23:52 #12
Hmm - så er jeg vist løbet tør for idéer..

Prøv at se om der er noget at sætte under "Avanceret".

Du HAR iøvrigt administratorrettigheder, ikke? Det er ikke p.g.a. manglende rettigheder, du ikke kan ændre skærmopstillingen? (Mener iøvrigt at standardbrugere også har ret til at ændre skærmene, så det er næppe det...)

Ellers kunne du prøve at starte i fejlsikret tilstand, og sørge for at disable det gamle grafikkort....
Avatar billede karsberg Nybegynder
20. januar 2007 - 11:26 #13
undskyld ventetiden mit net har været nede..

men ole madsen et svar for du havde ret..

hilsen tommy
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2007 - 09:50 #14
Der kommer svar her...

Hvad for noget af alt rodet hjalp så? :-)
Avatar billede karsberg Nybegynder
21. januar 2007 - 10:24 #15
tak for hjælpen..
Avatar billede karsberg Nybegynder
21. januar 2007 - 10:27 #16
ole madsen..
jeg ku lige pludselig godt "Fjern hakket i "Udvid Windows skrivebordet over til denne skærm"