Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. januar 2007 - 07:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CHMOD problemer i php-uploadscript

Jeg har et uploadscript som egentlig virker fint(og har virket fint).
Problemet er nu følgende:
Den uploader filen helt fint, men CHMOD bliver sat til 500, hvilket natuligvis betyder at brugeren ikke kan hente og se den uploadede fil :-(

Mappen som filerne bliver lagt i har CHMOD sat til 777.

Spørgsmålet er altså hvorfor sættes CHMOD på den uploadede fil til 500 og hvordan ændres dette?

Supplerende spørgsmål er hvilke rettigheder er det nødvendigt at sætte mappen til, hvis brugeren blot skal kunne uploade og hente filer på siden.
Avatar billede domaz.dk Novice
19. januar 2007 - 08:40 #1
http://dk2.php.net/manual/da/function.chmod.php

nogle ganske fine eks. på hvordan man ændrer chmod via php

chmod("/sti/til/fil", 0777);
Avatar billede showsource Seniormester
19. januar 2007 - 08:44 #2
0644 burde vel være nok. ?
chmod bruger du lige efter du har uplaodet filen