Avatar billede eskesne Nybegynder
19. januar 2007 - 14:28 Der er 4 kommentarer

Udenlandske bærbare

Hejsa!

Jeg har fået et tilbud om at at købe to rigtig lækre mac bærbare fra Holland. Jeg skal selv ned og hente dem, men det er jeg nu ligeglad med når jeg kan få en computer, der herhjemme ville koste 22.000 kr, til 9.000kr dernede. Det er et firma hvor du skal købe 2, 5, eller 10 af gangen. Det ser ud til at det er lovligt nok osv, og der er 2 års garanti.

Spørgsmålet lyder så:
Kan det give kompliakationer af nogen art i Danmark hvis computeren er købt i udlandet? Tænker fx på strømmen. Kan det være en anden styrke i udlandet eller noget, Hvad ved jeg.

Er selvfølgelig klar over at Æ,Ø,Å tasterne nok mangler. Kan man ikke programere computeren til at skrive dem på en anden måde?
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. januar 2007 - 14:37 #1
De bruger de samme strømstik og spænding i Holland, som vi gør.

Du kan sagtens ændre tastatur-layoutet i Windows (skal bare sættes til at være dansk). Jeg kan ikke helt huske det, men sandsynligvis er der flere taster, der ligger lidt anderledes end på de danske. Hvis du "kigger" på tastaturet, kan det derfor nok være en fordel at få sat nogle klistermærker på, med det danske layout.

Noget andet er så, at jeg godt nok ville være lidt betænkelig ved den prisforskel. Generelt set har de ikke lavere priser dernede end vi har...
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. januar 2007 - 14:38 #2
Telefonstikket er noget anderledes dernede. Så hvis du skal bruge modem, kan du nok ikke bruge det medfølgende telefonstik. Men de koster jo ikke alverden herhjemme...
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
21. januar 2007 - 15:54 #3
Har du et link til det firma?
Avatar billede hijklm Juniormester
22. januar 2007 - 00:09 #4
Når du sparer så meget, så er det jo ligefør du kan betale for at udskifte keyboardet til et dansk....
Lyder meget suspekt med den pris - det ville jeg være meget mistænkelig over. Selv ikke i Hong Kong kan man spare så meget på en Mac.
Men hey, hvis det passer så bare køb. Der er ikke noget ved den bærbare der burde holde dig tilbage.