Avatar billede viperfx102 Nybegynder
19. januar 2007 - 20:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang til workgroup

Har aldrig rigtigt leget med netværk før. Men skulle nu gerne kunne oprette forbindelse mellem mine to pc'er (en bærbar og en stationær).
De er begge oprettet med arbejdsgruppe Workgroup men når jeg vælger Workgroup får jeg bare følgende besked:
Workgroup er ikke tilgænglig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kantakt serverens administrator for finde ud af, om du har adgangstilladelse.
Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket.

Er der et eller andet jeg skal sætte op i windows eller er det i min, Fullrate, router jeg skal have sat noget op så jeg kan få se pc'erne?
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. januar 2007 - 00:35 #1
Det skydes tit og ofte en firewall på den maskine som leger browsemaster
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
20. januar 2007 - 16:59 #2
Ja ok, firewall'en er nu slået fra på den stationære (der er ikke firewall på den bærbar) og nu kan jeg fra min stationær se min bærbar.
Men når jeg prøver at få adgang til den bærbar får jeg bare:
\\"Bærbar" er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource.
Netværksstien blev ikke fundet.
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
22. januar 2007 - 18:40 #3
har selv løst det.
Avatar billede ebe Praktikant
22. januar 2007 - 18:47 #4
hvad var der galt? hvordan løste du det?  :)