Avatar billede tigertool Nybegynder
20. januar 2007 - 02:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NHibernate : relation med 2 "keys"

Hej,

Jeg forsøger at lave en relation mellem 2 klasser i NHibernate, mit problem er bare at i relationen indgår der 2 keys. Jeg kan ikke lige se nogen måde at håndtere dette på. (Jeg kan dog komme med workarounds, men jeg vil gerne lave det "the right way")

Eksempel:

DB:

CREATE TABLE notes
(
  id integer NOT NULL,
  type integer NOT NULL,
  name character varying(40) NOT NULL,
  address character varying(120) NOT NULL,
  zipcode integer NOT NULL,
  CONSTRAINT notes_pkey PRIMARY KEY (id, type)
)
CREATE TABLE note_lines
(
  id integer NOT NULL,
  note_id integer NOT NULL,
  note_type integer NOT NULL,
  comment character varying(40) NOT NULL,
  CONSTRAINT note_lines_pkey PRIMARY KEY (id),
  CONSTRAINT note_lines_note_id_fkey FOREIGN KEY (note_id, note_type)
      REFERENCES notes (id, type) MATCH SIMPLE
      ON UPDATE NO ACTION ON DELETE NO ACTION,
  CONSTRAINT note_lines_note_id_key UNIQUE (note_id, note_type)
)

Jeg vil så i min Note.cs gerne have en list med alle NoteLines.
Derfor skal jeg joine notes.id og notes.type med note_lines.note_id og note_lines.note_type

Hvordan løser jeg dette?
Avatar billede spade Nybegynder
19. marts 2007 - 11:46 #1
hvorfor lader du både 'id' og 'type' indgå i din primary key i notes-relationen? i note_lines er det f.eks. kun 'id'.
Avatar billede tigertool Nybegynder
24. juni 2007 - 22:58 #2
spade > smid et svar.

Undskyld jeg glemte at skrive tilbage. Jeg løste det med at have en primary key kun bestående af et felt.
Avatar billede spade Nybegynder
24. juni 2007 - 23:22 #3
Her ;)