Avatar billede mulan Nybegynder
21. januar 2007 - 16:42 Der er 3 kommentarer

Fremstilling af Video DVD

Hejsa

Jeg har en Fujitsi-Siemens Scelero E Mediecenter PC, som kan optage TV på harddisken. Hvis jeg vil lægge optagelser ud på DVD, kan jeg kun vælge Data DVD og ikke Video DVD. Dette bevirker, at jeg ikke kan afspille DVDen på en normal DVD afspiller, men kun på en computer. Tager jeg den fysiske video fil så er den i dvr-ms format.

Hvordan får jeg fremstillet en Video DVD af denne fil?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. januar 2007 - 23:38 #1
Nu ved jeg ikke, hvordan du optager dine udsendelser, men de skal optages enten som vob-filer eller mpeg2-filer. Har du gjort det?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. januar 2007 - 23:55 #2
Jeg læser her http://support.microsoft.com/kb/316992/da at dine filer hedder dvr-ms og de er kodet i mpeg2, dvs. de skulle kunne blive kompatible med DVD.
Det du skal er gøre er at konvertere din fil til vob-filer.
Dette program http://www.cucusoft.com/free-dvd-author.asp skulle kunne konvertere din fil til vob.
Hvis programmet ikke kan tage dine filer, så prøv at omdøbe filerne til .mpg eller .mpeg.

Du kan også prøve et andet program, som f.eks. Tmpgenc DVD author
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tda20.html Her er en trial.
Om den kan trække filen direkte ind, ved jeg ikke, men prøv tricket med at omdøbe filen til .mpg eller .mpeg. Du kan samtidig i programmet lave en menu med kapitler og det hele.
Avatar billede mulan Nybegynder
22. januar 2007 - 08:40 #3
Jeg fandt et plug-in der hed sonicmpegencoder.msi. Efter installationen af dette, kunne jeg vælge digital video fra Mediecenter.