Avatar billede strikemusic Nybegynder
22. januar 2007 - 11:33 Der er 3 kommentarer

VMWARE og Hostmaskine

Jeg har sat servere op i VMware gfx server de fungerer fint i det interne miljø men jeg kan ikke få dem til at komunikere med min hostmaskine som er en windows 2003 server serveren er ikke sat op med noget kun som styrestystem hvad er det lige jeg mangler at gøre
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2007 - 11:49 #1
Det kunne f.eks. være at di har sat de virtuelle netkort forkert op. Du kan vælge mellem host only, bridged og et par til. Det er vigtigt at vælge den rigtige. Jev ville mene at det skal være "bridged" man eer ikke sikker

Det kan også være simple IP qaddresseringsproblemer, at de ikke er på samme suvnet
Avatar billede strikemusic Nybegynder
22. januar 2007 - 14:33 #2
Se der tror jeg der er noget om det min host ligger på et 192.168.0.x
men det virtuelle net hedder 192.168.61.XX og 192.168.31.XX
netkortene får hhcp fra 192.168.61.254 jeg har sat alle kort til host undtagen det fysiske det står til bridged
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2007 - 16:02 #3
Jeg tror du her har problemet. Nu er virtuelle maskiner jo ret lette at sætte op. prøv dig frem med en parameter ad gangen, jeg ville starte med at bridge netkortene på de virtuelle netkort også