Avatar billede svend_rugaard Praktikant
22. januar 2007 - 15:12 Der er 1 løsning

Få vista til at virke på DVI og VGA udgang samtidigt ?

Jeg har fået installeret Vista Ultimate, og ville gerne som i Windows XP få mit 50" HD-TV tilsluttet mit graffikort så jeg kan bruge min almindelige computerskærm som sædvanlig og mit fjernsyn til at vise vise osv .. Jeg havde ikke nogen problemer i Windows XP , men ville jo så godt udnytte der er medie center i osv, og bruge det lidt mere på fjernsynet.

Det er et X300 Ati kort jeg har .. og har helt styr på hvordna det fungere, har aldrig været et problem for mig, jeg har endda i XP uden problemer kunne bruge en DVI - HDMI omformer som som jeg har tilkoblet fjernsynet, og har virket fint der også.

Men jeg kan ikke få Vista til at finde fjernsynet, selv om det popper op at der er tilsluttet DVI-HDMI stik osv og man skal tilslutte seperat lyd og alle de sædvanlige ubruge oplysninger man har styr på.

Men prøvet at sætte fjernsynet som Primær Skærm, det var sådan jeg fik liv i det allerførste gang via XP, men gør jeg det via VISTA så er der ikke noget billede på , det er bare sort. som hvis der ikke er tilsluttet noget, jeg har endda også sørget for at køre i lavest opløsning inden jeg prøver at sende signalet over til fjernsynet.

Jeg har prøvet 2 drivers en fra ATI som er til RTM versionen men fra den engang i December, så har jeg prøvet en lidt nyere driver fra ASUS som også er beta driver men hedder 3.30 den fra ATI hedder 3.013 eller noget i den stil.

Men kan det skyldes driverne ikke er fuldt udviklet ? .. Synes bare det virker underligt fordi jeg havde ikke nogen problemer med RC1 da den udkom, der skulle jeg faktisk ikke engang installere nogen vista drivere fra ATI , dog var billedet meget skarpt og grumset der hvis jeg brugte HDMI indgang til fjernsynet, men overvejer lidt at investere i et VGA stik til og bruge VGA indgangen der er på fjernsynet, men det ville jo være praktisk hvis det kunne undgåes da billedet jo vil være optimalt på mine HD film via HDMI stikket.

Nogen der har en løsning på det.

Det skal siges je ghar haft afinstalleret driverne helt og prøvet at installere det forfra også.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
10. februar 2007 - 19:56 #1
Har til dels fundet problemet, men jeg har nu investeret i et andet graffikkort der har specifik HDMI udgang så nu venter jeg bare det kommer på lager, så spørgsmål er ikke relevant mere.