Avatar billede tbendiksen Nybegynder
23. januar 2007 - 10:38 Der er 3 kommentarer

Hastigheden i rutchebane

Jeg har det problem at min hastighed på mit trådløse netværk, varierer meget i hastighed. Normalt ligger jeg på 54Mbps med dropper nogle gange ned i 24Mbps. Jeg er pludselig blevet opmærksom på det, da jeg overfører musik trådløst til min steroe via Apple airport og Airtunes. Problemet resulterer så i at min lyd pauses når der ikke er høj nok hastighed.

Er dette helt normalt som alle bare lever med, har det noget at gøre med mit udstyr/indstilling, eller min internetudbyder?
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
23. januar 2007 - 11:51 #1
Er dette helt normalt som alle bare lever med, har det noget at gøre med mit udstyr/indstilling, eller min internetudbyder?

Nej tror ikke det er din internetudbyder, de kontroller vel ikke det netværk du har i hjemmet? Eller vil jeg nok brokke mig! *LOL*

Det kunne være at der er nogen signaler der går ind og laver forstyrrelser på nettet. Har du tjekket op med at det er de samme standarder der passer sammen 811xxx osv.
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
23. januar 2007 - 12:20 #2
Hehe regnet eller ikke med det var min udbyder, men det skulle nu alligevel med i min frustrerede brainstorm :-)

Nåh men det ser altså ud til at mit Inter wireless kører 802.11, som også min airport express åbenbart kører som standard.

I min settings til Intelkortet, kan jeg vælge om det skal køre med 802.11 a,b eller g. Kan det have noget med det at gøre? Måske nok et tåbeligt spørgsmål, men jeg har altså ingen idé om hvad forskellen er på de forskellige standarder :-)
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
23. januar 2007 - 14:43 #3
Det er standard "Versionen".... a er ældre end b osv. G skulle være den bedste og hurtigste.

Men prøv at rykke lidt frem og tilbage med dem og se om det gør en forskel.