Avatar billede lyhne2 Nybegynder
24. januar 2007 - 01:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken skærm skal jeg dog købe?

Hej Eksperter..

Endnu et af disse spørgsmål, om hvilken skærm man bør vælge, da den efterhånden 7 år gamle crt skal skiftes ud..

Jeg skal bruge skærmen til både spil og almindelig internetbrug.

Jeg kan allerhøjest afsætte 2800,- til skærmen.. dog gerne mindre, da jeg snarest skal købe ny computer:-)

Jeg har kigget pa Samsung 931bf eller 931c. Hvad er forskellen i praksis? (jeg ville have lagt links, men edbpriser er pt. ikke fungerende hos mig.)

Er disse skærme at skyde over målet? skal jeg hellere hoppe på en billigere model?

Kom endelig med forslag til skærmkøb, samt egne erfaringer..
Jeg kunne forresten heller ikke rigtig lure, hvor mange pixelfejl Samsung tillader?

På forhånd tak

Lyhne2
Avatar billede skovge Novice
24. januar 2007 - 09:32 #1
Jeg har købt mig et par af disse her og er super tilfreds med dem:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129244

Designet er i top, den kan rengøres med alm. vinduesrens pga. glaspladen foran skærmen, farverne er i top og den afvikler spil uden problemer.

I mine øjne et rigtigt godt køb.
Avatar billede fluse Nybegynder
24. januar 2007 - 16:57 #2
Jeg har fornyligt sådan en fætter her til mig selv:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209066
Og er super glad for den!

Test af skærmen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1152180851

Et alternativ kunne være denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171634

Test:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1141248109&archive=&start_from=&

Personligt valgte jeg LG skærmen pga. designet, men også fordi den har et bedere kontrastforhold. Dertil kommer at LG skærmen ikke har sin strømforsyning inde i selve skærmen, men som en lille box ved sinden af. Dette gør at der ikke er nogen huller til køling, og dermed kan der heller ikke komme støv ind i den. Hvilket set med mine øjne er et stort +.

Fluse
Avatar billede lede Nybegynder
26. januar 2007 - 07:51 #3
Hej,
Den nye 931C har nye baggrundslamper, som gør farvene helt fantastiske !
Den skal ses, aldrig set så flotte farver før !
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
31. januar 2007 - 23:18 #4
HEjsa

Tak for buddene..

Jeg har nu fået fingre i Samsung 931C.. Primært pga en anmeldelse fra Flatpanels.dk og en anmeldelse i et amerikansk pc-blad, som jeg ikke kan huske hvad hedder..

Den er nu også mægtig fin.. Jeg købte hos getmore.dk og fik leveret dagen efter... ingen pixelfejl, så jeg var en glad mand:-)

Smid et par svar, så kan I få lov at dele points, selvom ingen af jer egentlig har svaret på mit spørgsmål:-)

Tak for hjælpen/kommentarerne
VH
Lyhne2
Avatar billede skovge Novice
01. februar 2007 - 08:29 #5
Done!