Avatar billede razzia Nybegynder
01. februar 2007 - 17:36 Der er 17 kommentarer

Internet på Windows Vista

Hej Alle!

har et lille problem - har lige installeret Windows Vista og det hele virker fint BORTSET fra mit internet. Derfor vil jeg spørge jer om i kan hjælpe mig. Jeg har internet hos cybercity og kører på router - og vista finder også netværket, sætter dns og hele skidtet op. Men den vil stadig ikke connecte til internettet og kan heller ikke logge på routeren over webinterface - har prøvet alt uden held :(

Derfor må jeg hører om en af jer kan hjælpe mig - og måske har svaret på mit problem?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 17:39 #1
giver du den selv ip adresse osv eller får den det via din router ?
Avatar billede razzia Nybegynder
01. februar 2007 - 17:40 #2
Den får tildelt den af routeren - men har også prøvet at sætte den selv, virker heller ikke :S
Avatar billede razzia Nybegynder
01. februar 2007 - 17:42 #3
og når jeg laver en "ipconfig" på den - kan jeg se der er noget med "TCP/IPv6 Tunnel" er sat til - ved ikk om det kan være den som forstyrre det hele?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 17:47 #4
det bør du deaktivere, da det endnu ikke benyttes, jeg vil gætte på det gøres under netværk egenskaber i kontrol panelet (men er et gæt, da jeg ikke selv har siddet emd en vista endnu)
Avatar billede razzia Nybegynder
01. februar 2007 - 17:51 #5
hmm... tja.. har prøvet at slå den fra.. men hjælper heller ikke...
Avatar billede razzia Nybegynder
01. februar 2007 - 21:44 #6
?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 22:22 #7
prøv lige i en command prompt og skriv ipconfig /all >>ip.txt
kopier indholdet af ip.txt herind
Avatar billede razzia Nybegynder
02. februar 2007 - 14:54 #8
Windows IP Configuration

  Host Name . . . . . . . . . . . . : PETER
  Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
  Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
  WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
  Physical Address. . . . . . . . . : D9-7F-C1-8F-13-00
  DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
  Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::35b1:fc5c:6318:ba8a%8(Preferred)
  IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.0.2(Preferred)
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Lease Obtained. . . . . . . . . . : 2. februar 2007 14:41:04
  Lease Expires . . . . . . . . . . : 5. februar 2007 14:41:04
  Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.1
  DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 215580609
  DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.242.40.3
  NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Tunnel adapter Local Area Connection* 6:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Description . . . . . . . . . . . : isatap.{C3A0E445-31D0-4105-9C50-E91A5A9F2BAA}
  Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
  Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::5efe:10.0.0.2%10(Preferred)
  Default Gateway . . . . . . . . . :
  DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.242.40.3
  NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

her er den håber den hjælper
Avatar billede razzia Nybegynder
02. februar 2007 - 23:50 #9
??
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 23:53 #10
har desværre ikke lige andre bud pt, da jeg ikke har rodet mere en et par timer med vista ialt
Avatar billede razzia Nybegynder
02. februar 2007 - 23:55 #11
okay... takker alligevel for din hjælp.. godt nok underlig hva der er galt...
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 23:57 #12
jeg tror nu fejlen har noget med IP6 at gøre, men er ikke sikker.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
03. februar 2007 - 13:08 #13
Da jeg tastede routerens ip ind på DNS, virkede mit.

Men lyd kan jeg ikke få.:(
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 13:12 #14
hvilket bundkort /lydkort har du ?
Avatar billede tronic_ Nybegynder
03. februar 2007 - 14:21 #15
Det er onboard på et asus P5B-e plus, Jeg har fået lyden til at virke, men mic. skriver den ikke er tilstede.
Jeg har prøvet med den asus har på dered web, men de virker slet ikke. nu køre jeg med dem der er på asus cd'en.....
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 14:35 #16
der er flere andre der i de sidste dage har skrevet de ikke kan få microfonen til at virke, så det er vidst et generelt problem.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
03. februar 2007 - 14:38 #17
Ja. det skal nok komme, bare pokkers at microsoft ikke har et bedere samarbejde med dem som laver stumperne til computerne.