Avatar billede club-p Nybegynder
03. februar 2007 - 10:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HDMI kabel (computer til fladskærm)

Hej

Jeg har lige købt ny fladskærm og vil nu gerne afspille film på min bærbar computer på mit tv.

Jeg har hørt man kan få et kabel som i den ene ende har et stik til computeren og i den anden ende sidder der et HDMI stik som man kan sætte ind i tv'et.

Nogen der ved hvad sådan et kabel hedder og hvor man eventuelt kan få det henne
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 10:45 #1
DVI til HDMI, så det kræver du har en DVI udgang i din computer.
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 10:51 #2
hvor langt skal det være ?
Avatar billede club-p Nybegynder
03. februar 2007 - 11:23 #3
Jeg har en VGA sti i computeren.. Jeg har også et "S-video stik" i computeren. Er det ikke bedre at bruge et "S-video stik" i stedet for et VGA stik.

Og kablet skal være omkring 2 meter
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 11:29 #4
så kan du ikke tilslutte det til HDMI indgangen desværre, både S-video og VGA stikket er analoge udgange, og DVDI /HDMI er digitale.

Hvis dit tv har VGA indgang vil det klart være at foretrække, S-video er ok til at se film på, men VGA er meget skarpere da opløsningen her er meget højere, men det kræver dit tv har indgang for det.
Avatar billede club-p Nybegynder
11. marts 2007 - 15:39 #5
ingen svar.. jeg tager pointene selv så.. skriv hvis i er uenige
Avatar billede club-p Nybegynder
11. marts 2007 - 15:40 #6
ingen svar.. jeg tager pointene selv så.. skriv hvis i er uenige
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2007 - 16:34 #7
det havde været pænere at spørge efter et svar, hvis du kunne bruge det man havde skrevet istedet for at beholde point selv.