Avatar billede mads-3 Nybegynder
05. februar 2007 - 20:26 Der er 5 kommentarer

Køb af bærbar til spil

Hey!
Som titlen siger leder jeg efter en bærbar til spil.
Jeg regner med at købe brugt, men derfor er der jo stadig modeller og hardware man skal se efter.
Jeg vil starte med at skrive mine behov som er: billedbehandling (hobby) tekstbehandling, internet og til at spille.
Det der så er...
Jeg regner ikke rigtig med at købe nogle nye spil, da jeg for det meste synes de er ret suck, eller er identisk med et ældre spil, bare bedre grafik og måske nogle andre skins.
Så noget af det mest krævende jeg skal spille bliver nok spil som counter strike: source, unreal tournament 2004, far cry, c&c generals: zero hour, warhammer 40k dawn of war og Måske vil jeg købe company of heroes. Måske BF vietnam.
Jeg har så kigget på lidt forskelligt, og blandt andre fundet en med 2ghz turion 64 processor, 1gb ddr2-533 ram og et 128mb dedikeret Radeon x700 grafikkort. 15.4" widescreen glossy skærm, 1 år gammel til 5000kr.
Har også kigget på en lignende bare med 2gb ddr333 ram, 2ghz pentium M processor og x700 med 256mb dedikeret ram, 15" skærm, ikke widescreen til 4.500kr, 1½ år gammel.
Og så har jeg kigget på en zepto znote 6214w med 1.6ghz coreduo processor, 1gb ddr2 667 ram, geforce go 7600 med 512mb ram MEN: 14.1" widescreen skærm. 6-6500kr (inkl. 2½ års udvidet garanti/service) 6 mdr. gammel.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal tage, jeg sidder på min søsters bærbare lige nu, det er en 15.4" widescreen. Jeg kan egentlig meget godt lide størrelsen, men har heller intet som helst imod en 15" alm. skærm.
Til gengæld var jeg ude i elgiganten i dag og prøve en 6214w, som jeg synes er liige underkanten til mig.. Det er muligvis acceptabelt, men andet er klart foretrukket. Også da de efter min mening har klemt knapperne ind på en noget ulogisk og irreterende måde. Det kan man muligvis vænne sig til, men...
Måske er det meget fedt hvis man er rimelig meget på farten og sådan, men det er jeg ikke, jeg skal for det meste bare have den stående på mit skrivebord, og så tage den hjem til en ven og sætte den i stikket der..
Samtidig er det måske værd at tage med at jeg skal på gymnasiet til næste år, så jeg får nok ikke overdrevet meget tid til at spille på grund af lektier.
Hvad siger I?
Hvilken tror I vil passe bedst til mine behov? Jeg kan leve med at ikke alle settings er på max, og AA og AF er på 2x eller slået fra.
På forhånd tak
Avatar billede jokkejensen Novice
05. februar 2007 - 20:32 #1
Med alle andre end zeptoen med go7600 skal du nok forvente at du skal slå AA og AF fra..

Jeg ville personligt gå efter zeptoen, den er klart den bedste til spil, og jeg sidder med en lignende foran mig, dog lidt hurtigere og en del flere ram.

Jeg har desværre proppet den med alt muligt andet end spil, så jeg kan ikke lige sige hvordan den performer til spil, men har spillet lidt need for speed carbon, og det går fint nok med sql server 2005 og andre, ret tunge service's kørende
Avatar billede mads-3 Nybegynder
05. februar 2007 - 20:38 #2
ok..
Hvad synes du om skærmen?
Er den god nok?
Kunne du godt tænke dig den større?
En af problemerne ved skærmen er også at den jeg køber nok kun understøtter 1280x768 opløsning hvilket kan betyde i sorte bjælker i siderne....
Og hvis Jeg mister mere skærm fra den 14" så ved jeg ikke helt...
Men det er måske også værd at tage med i overvejelserne at den kun er ½ år gammel kontra op til 1½ år...
Og at der følger udvidet der med.
Avatar billede jokkejensen Novice
06. februar 2007 - 08:50 #3
Ja det er klart at tage i betragtning der er garenti med, det er nok det værste senarie at købe en bærbar og den kort tid efter stopper med at virke - så er det egen for egen regning.

Du har ret i at skærmen er "stor" i opløsning, og det derfor kræver at spillene kører samme opløsning, der skal lidt til at trække de 1280x768px.

x700 graffikkortet er i hvert fald en del dårligere end 7600.. du kan sammenligne dem her i forskellige test : http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=569&model2=531&chart=196

coredue 2 1.6 vil jeg vove at påstå er en del hurtigere end en 2gz pentium m.

Jeg ville gå efter den zepto.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
06. februar 2007 - 15:05 #4
hvis man kigger på testene er det ikke så forfærdelig meget forskel.
Jeg tror altså jeg går efter den med x700, da jeg simpelthen synes det er for træls at se på en så lille skærm når man skal spille.
Så kan det jo være ligemeget om det så havde været geforce 8800GTX i SLI.
Hvis skærmen er grim og klam, så er det jo ikke fedt at spille på, og så er den bare ikke længere.
Men jeg ved ikke om du har forstået at jeg IKKE skal spille nye spil, det er altså mest cs: source og unreal tournament 2004.
Mon dog jeg skal slå AA og AF fra?
Jeg skal IKKE have noget ekstremt til at spille de der spil for n00bs der kun går op i grafikken. Skulle x700 ikke være tilstrækkeligt?
Avatar billede mads-3 Nybegynder
06. februar 2007 - 15:06 #5
Det skal desuden lige siges at jeg ikke kan få fat på ham der sælger zepto'en, og ikke har kunne det i lang tid...
Så jeg ved ikke helt med ham.