Avatar billede mckillerman Nybegynder
07. februar 2007 - 08:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mac, Cybercity og router

Poster dette for en veninde...

Jeg er flyttet og kan ikke få mit internet til at virke (ikke helt ordentligt i hvert fald). Jeg har en mac. Og vores internetudbyder her i bofælleren er Cybercity.
Det burde der i sig selv ikke være nogle problemer i.
MEN problemet er, at jeg kun kan få forbindelse til internettet, hvis jeg tilslutter netkablet fra min mac direkte til vores (cisco 677) router. Normalt er denne router forbundet til en hub med porte nok til, at vi alle kan have internet på vores værelser.
Alle de andre (som er pc-brugere) kan sagtens køre på nettet, når routeren er forbundet med hub'en og deres netstik så er tilsluttet hub'en. Men det vil min mac ikke! (Og ja, jeg har prøvet samtlige porte i hub'en for at være sikker på at det ikke kun var den ene port, mit netstik sad i, som den var gal med)

Jeg har aldrig hørt om en ikke-mac-kompatibel hub. Har I?

Hvis nogen af jer ved noget om dette, må I meget gerne ringe til mig, da jeg jo kun kan gå på nettet, når jeg på bestjalsk vis hiver hub-stikket ud af routeren og således forhindrer alle mine bofæller i at gå på nettet i mellemtiden.
Avatar billede trim Praktikant
23. februar 2007 - 16:23 #1
har du prøvet at det er din ledning der er en krydset version, derfor vil den måske godt fra den direkte men ikke fra hubben
Avatar billede mckillerman Nybegynder
18. august 2010 - 13:46 #2
Har ikke fundet en løsning.