Avatar billede anri Novice
07. februar 2007 - 16:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HttpHandler virker ikke på serveren

Jeg har lavet en HttpHandler der blot fanger alle requests på .HTM og .HTML sider.
Den virker fint lokalt, men når jeg uploader den til min host (web10) så virker det ikke.

Nogen gode forslag?

Min web.config indeholder dette:
    <httpHandlers>
      <add verb="*" path="*.html" type="HTMLHandler"/>
      <add verb="*" path="*.htm" type="HTMLHandler"/>
    </httpHandlers>

og min handler ser således ud.:
public class HTMLHandler : IHttpHandler
{
    public void ProcessRequest(HttpContext context)
    {
        context.Response.Redirect("LoadPage.aspx?URL=" + context.Request.Url.AbsolutePath);
    }

    public bool IsReusable
    {
        get{ return false; }
    }
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. februar 2007 - 21:40 #1
Og din konfigurationsfil er lagt ud på serveren?
Bliver det bare ignoreret - eller får du en fejl?
Mvh
Avatar billede anri Novice
09. februar 2007 - 09:26 #2
Ja min web.config er lagt ud..  Det bliver simpelthen bare ignoreret..
Avatar billede thrytter Nybegynder
09. februar 2007 - 12:57 #3
Skal du ikke ændre noget på webserveren (IIS'en), så alle kald til html filer behandles af .NET (aspnet_isapi.dll) ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. februar 2007 - 17:49 #4
Hvilken version af iis benytter din host?
Mvh
Avatar billede anri Novice
10. februar 2007 - 11:24 #5
Det er windows server 2003 med .NET 2.0, så det lyder meget som en IIS6.0
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. februar 2007 - 01:22 #6
Prøv - for testens skyld - at konfigurer handleren til at håndtere aspx-filer, og check om det virker hos din host.
Mvh
Avatar billede anri Novice
04. april 2007 - 13:40 #7
Fandt en anden løsningsmodel, men fil derfor ikke løst selve problemet.
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. april 2007 - 14:18 #8
Trist ... Det er ellers en fed mulighed at have i skuffen (altså det med at skrive egne handlere), men det er jo lidt en showstopper når den ikke funger på serveren.
Mvh