Avatar billede nettrain Nybegynder
07. februar 2007 - 21:32 Der er 4 kommentarer

Exportere acceess databse til excel dokument online

Findes der en måde hvorpå man kan expotere sin database til en excel fil diretke fra den side hvor man fx viser sine database udtræk på. (så jeg slipper for at gøre det i Access)
Og hvis ja, hvordan? :-)
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
07. februar 2007 - 22:46 #1
Man linker til en side som har en speciel header.
Det kan faktisk være den samme side, som dit dataudtræk vises på, men hvis der klikkes på linket "eksporter til excel" skal specialheaderen indsættes.

Følgende er en side, som når den loades i browsere, foreslår at vise siden i excel:

<html>

<head>
    <%
    Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"
    Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename="filnavn.xls"
    %>
</head>

<body>
</body>

</html>
Avatar billede nettrain Nybegynder
15. februar 2007 - 16:15 #2
Hmm det kan jeg ikke rigtig få til at virke... den viser bare siden med "123456"
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
15. februar 2007 - 18:35 #3
mmm nå ja,

det forudsætter at du har ASP på dit webhotel - har du det?
Avatar billede nettrain Nybegynder
15. februar 2007 - 20:59 #4
Ja det har jeg... prøvede det hvor jeg lavede det i en asp fil, men den kunne ikke vise siden