Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
08. februar 2007 - 17:44 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Slet fil på FTP server

Hejsa Eksperter :)

Jeg har et program hvor jeg kan uploade og downloade en fil fra mit program. Jeg uploader filen ved hjælp af Microsoft Internet Transfer Controll..

Nu er mit spørgsmål så, kan denne også bruges til at slette en spicifik fil på serveren? :)

Hvis ikke, kender i så en måde at klare dette? :)

MVH
Lars
Avatar billede joern Nybegynder
08. februar 2007 - 21:06 #1
Hej.  http://www.eksperten.dk/spm/385654  Indeholder bl.a. sub for "delete"
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
08. februar 2007 - 21:30 #2
Mange tak :)

Fandt også noget på google, men smid et svar så får du nogle point :)
Avatar billede joern Nybegynder
08. februar 2007 - 21:57 #3
Hej.
Jeg bruger selv msinet i nogle af mine programmer, en vigtig lille ting for at få fuldført processer er:

  Do While Inet.StillExecuting
      DoEvents
  Loop

Jeg har dog ikke haft behov for at kunne slette filer, kun PUT og GET

M.v.h. Jørn
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
08. februar 2007 - 23:45 #4
Okay :) det vil jeg huske :)

Jeg deler point'ene mellem os da det jeg fandt på google blev det jeg brugte i mit program - håber det er ok :)

For andre interesserede, så er det denne kode jeg fandt:

Private Declare Function InternetOpen Lib "wininet.dll" Alias "InternetOpenA" _
    (ByVal sAgent As String, ByVal lAccessType As Long, ByVal sProxyName As String, _
    ByVal sProxyBypass As String, ByVal lFlags As Long) As Long

Private Declare Function FtpDeleteFile Lib "wininet.dll" Alias "FtpDeleteFileA" _
    (ByVal hFtpSession As Long, ByVal lpszFileName As String) As Boolean

    Private Declare Function InternetConnect Lib "wininet.dll" Alias "InternetConnectA" _
    (ByVal hInternetSession As Long, ByVal sServerName As String, _
    ByVal nServerPort As Integer, ByVal sUsername As String, _
    ByVal sPassword As String, ByVal lService As Long, _
    ByVal lFlags As Long, ByVal lContext As Long) As Long

        lngINet = InternetOpen("MyFTP Control", 1, vbNullString, vbNullString, 0)
        lngINetConn = InternetConnect(lngINet, "ftp.minserver.dk", 0, "brugernavn", "password", 1, 0, 0)
        blnRC = FtpDeleteFile(lngINetConn, StiTilFil)

Hvis filen bliver slettet korrekt, vil blnRC blive 1 ellers 0.

Håber andre kan få nytte af dette :)