Avatar billede halle90 Nybegynder
09. februar 2007 - 10:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lektiekalender i VB6

Hejsa Eksperter :)

Jeg er ved at lave et program som bl.a. skal indeholde en lektiebog, som gemmer lektierne i en MySQL database. Selve forbindelsen til databasen osv. er klaret, problemet er selve kalenderen.

Jeg har prøvet at bruge de forskellige indbyggede ting i VB6 (Microsoft Calender Control, DTPicker osv) men ingen af dem kan jeg få noget nyttigt ud af.

Jeg har forstillet mig noget i stil med at når formen loades, ska den hente alle lektier fra databasen hvorefter den så i kalenderen (som viser fx en mnd eller 1 uge ad gangen) viser de pågældende dage røde hvis man har lektier for..

Er der nogle som har et forslag til hvordan det nemmest kan laves?

Håber det er forståeligt :)

/Halle!
Avatar billede joern Nybegynder
09. februar 2007 - 17:03 #1
Hej.

Det er sjovt at lave nogle programmer, der virker, og som man selv og måske andre har brug for.  Jeg er lærer på efterløn, og har skrevet et lignende program, som dog mangler den sidste finish og fejlsikring.    Det er skrevet i VB5 og med ASCII-filer til dataopbevaring.
Der anvendes ikke nogen kalender-kontrol men uge-numre og dage i ugen (0 - 6).  http://jkfsoft.dk/skoskema.htm
Avatar billede halle90 Nybegynder
09. februar 2007 - 20:27 #2
Det ser skam meget fint ud, men ligner mere et skema, og det er ikke det jeg præcist
har brug for.
Jeg har brug for en månedskalender, hvor man har overblik over måneden og så kan se hvilke datoer der er lektier for til, fordi de er med rød font.

Når man så klikke sig ind på datoen skal der så stå hvad man har for.

Man skal også selv kunne oprette lektier til en given dato.

/Halle!
Avatar billede halle90 Nybegynder
12. februar 2007 - 17:05 #3
Lukker..