Avatar billede lajlev Nybegynder
12. februar 2007 - 21:36 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Kører spil fra harddisken, lovligt?

Hej Eksperter!

Jeg arbejder i en fritidklub og tænkte om det er lovligt at bruge DEAMON tools i institutioner?

Det ville jo lette personale for en stor arbejdsbyrde og ikke mindst slid på cderne og dvderne :o)

Glæder mig til at se jeres svar.
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 21:46 #1
hvis det er tilladt fra producentes side ja, ellers nej.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. februar 2007 - 21:57 #2
det er i hvert fald smart!
Avatar billede henrikgn Nybegynder
12. februar 2007 - 22:21 #3
Det mener jeg ikke er lovligt, da det indebærer, at du tager en digital kopi af softwaren. Dette er ulovligt jf. ophavsretslovens § 2.

Angående anvendelsen af DEAMON tools (som ganske rigtigt er et smart stykke software), så må du undersøge programmets licensaftale for at undersøge om det må benyttes til andet end privat brug. Jeg tvivler.
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 22:29 #4
var det ikke også det jeg skrev ?
Avatar billede lajlev Nybegynder
13. februar 2007 - 08:21 #5
Jammen hvordan kan netcaferne så gøre det?
Avatar billede lajlev Nybegynder
13. februar 2007 - 08:22 #6
Kunne en anden løsning være NO CD cracks, men de er vel mere ulovlige?
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 08:42 #7
lailyy det kan de hvis de har indgået en aftale med personen/firmaet der har rettighederne til spillet, har de ikke det, overtræder de loven.
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 08:49 #8
no cd cracks er også ulovlige.
Avatar billede lajlev Nybegynder
13. februar 2007 - 09:18 #9
det vil sige at de kontakter firmaerne hver gang?
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 09:35 #10
hvis de ikke gør eller har indgået en aftale på en eller anden måde må de ikke gøre det.
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 10:43 #11
NOCD cracks er lovloge hvis producenten har frigivet dem på Deres site.
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 10:55 #12
kan du nævne en producent der har frigivet nocd cracks ?
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 11:01 #13
Jeg siger ikke nogen har frigivet dem. Jeg siger de er lovlge HVIS de frigiver dem på!

Ord twisteri!
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 11:06 #14
Man kan også bruge Deamon tools til at lave et image. Dette er IKKE ulovligt
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 11:14 #15
ja det ved jeg, men jeg har bare aldrig set nogen der faktisk har frigivet det (hvilket også ville være underligt, hvis man bruger tid og penge på at lave en kopisikring frigiver man jo ikke et program der omgår denne sikring)
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 11:18 #16
Jeg har set flere tilfælde på, at producenten frigiver disse patches da der har været problemer med boot frekvensen på medierne.

Men derfor er E´s regler klare her, og jeg vil ikke yde soppurt til løsning.