Avatar billede downunder Nybegynder
14. februar 2007 - 21:58 Der er 11 kommentarer

online/offline med database.

Hey Eksperter.

Jeg sidder og er ved at lave en online/offline liste på min side. Men må indrømme at jeg er ved at blive helt grå håret. Mit problem er når brugeren hopper af siden uden at logge ud. Så bliver min database ikke opdateret. Jeg har prøvt alt vil jeg sige næsten. Jeg prøver at bruge global.asa men virker ikke. Nogen som har et bud på noget.? Eller en side man kan tag lidt fra? Jeg er helt lost?

Hilsen Morten
Avatar billede madeindk Nybegynder
14. februar 2007 - 22:09 #1
Har du prøvet at bruge?

Sub Session_OnEnd
  ' Og så bare din standard log af med Session ID
End Sub
Avatar billede madeindk Nybegynder
14. februar 2007 - 22:10 #2
Altså den der kode i global.asa
Avatar billede downunder Nybegynder
15. februar 2007 - 06:31 #3
Jeg bruger min session_onend men her er koden.

<script language="vbscript" runat="server">

    sub Application_OnStart
    end sub

    sub Application_OnEnd
    end sub

    sub Session_OnStart
    end sub

    sub Session_OnEnd

        Dim Conn
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        Conn.Mode = 3
        DNS = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
        DNS = DNS & "DBQ=" & Server.Mappath("login_2000.mdb")
'Database åben
        Conn.Open DNS
        Conn.Execute("Update user Set online='nej' where username = '" & Session("username") & "'")
        Conn.Close
        Set Conn = Nothing
    end sub

</script>
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. februar 2007 - 12:04 #4
Ok - og du har testet koden virker hvis du bare smide den ind i en almindelig ASP fil og kører følgende imens du har en session...

        Dim Conn
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        Conn.Mode = 3
        DNS = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
        DNS = DNS & "DBQ=" & Server.Mappath("login_2000.mdb")
'Database åben
        Conn.Open DNS
        Conn.Execute("Update user Set online='nej' where username = '" & Session("username") & "'")
        Conn.Close
        Set Conn = Nothing
Avatar billede downunder Nybegynder
15. februar 2007 - 17:32 #5
Ja min logud funktion virker godt nok, men der er noget med at man ikke kan bruge server.mappath i en global.asa sessionon_end, men ved det ikke?
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. februar 2007 - 09:36 #6
Det tror jeg bestemt godt du kan.
Avatar billede downunder Nybegynder
16. februar 2007 - 14:28 #7
okay hvorfor virker det ikke så?
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. februar 2007 - 14:32 #8
Det ved jeg ikk??? Du siger jo ikke nogen fejl eller noget som helst.
Avatar billede downunder Nybegynder
16. februar 2007 - 15:02 #9
Jamen det opdatere ikke min database med at brugeren er offline...
Avatar billede busschou Praktikant
17. februar 2007 - 08:53 #10
downunder >> huske lukke det her spørgsmål når du har oprettet et nyt om præcis det samme ;o) http://www.eksperten.dk/spm/762868
Avatar billede downunder Nybegynder
17. februar 2007 - 09:15 #11
Ja sorry, det var ikke meningen...