Avatar billede wiborg Nybegynder
15. februar 2007 - 19:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændres datoformatet ?

Hvordan ændrer jeg datoformatet på en form i VB ? Der er et datofelt, men på worddokumentet skrives der 2/15/07. Jeg vil gerne have at der skrives 15. februar 2007, men jeg kan ikke se, hvor jeg kan rette det henne...
Avatar billede joern Nybegynder
15. februar 2007 - 21:15 #1
Hej.

Format(now, "Long Date")

format(now,"dd/mm-yyyy")
Avatar billede wiborg Nybegynder
16. februar 2007 - 08:17 #2
Hej...

Tak for svaret, men desværre får det mig ikke videre. Dato feltet ligger på en form, og jeg kan ikke se hvor jeg kan tilføje formlen... Når jeg klikker på selve feltet får jeg en lang liste med properties på feltet, men ingen hvor jeg kan angive format...
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
16. februar 2007 - 09:12 #3
Det felt du klikker på for at få en lang liste med properties. Hvilken objekttype er det i VB?

/Søren
Avatar billede joern Nybegynder
16. februar 2007 - 13:06 #4
Hej.

Hvordan kommer datoen ind i feltet?  Hvis det er under Form Load, må du jo angive format-ønsket dér.
Avatar billede anlsoft Nybegynder
04. marts 2007 - 23:56 #5
hvis det er en label...

label1=format(date,"dd/mmmm/yyyy")

så vil datoen komme frem med 4-marts-2007